ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

بیش از 10 هزار نیروی کمک پرستار از مهرماه امسال به تدریج پس از طی آزمون کتبی و مهارتی در بیمارستان ها جذب و بکارگیری می شوند.
محمد میرزابیگی افزود: کمک پرستاران نیروهای غیر حرفه و مهارتی هستند که ارائه حدود 30 مورد مراقبت های اولیه به بیماران در شرح وظایف آنها تعیین شده است و به هیچ وجه در امور حرفه ای و تخصصی پرستاری دخالت نمی کنند.
معاون پرستاری وزیر بهداشت افزود: با توجه به لزوم ایجاد رده های مهارتی و غیر حرفه ای در گروه پرستاری،پیشنهاد ایجاد رده جدید کمک پرستار در سال 1393 پس از تحقیقات و بررسی های کارشناسی دقیق به شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت ارائه شد و در بهمن همان سال به تصویب رسید.
وی گفت: ارائه خدمات و مراقبت های اولیه به علت کمبود و خلاء این نیروها در بیمارستان ها در بسیاری از موارد به وسیله همراهان بیماران انجام می شد که مخاطراتی در پی داشت و در مواردی که این نوع خدمات به دوش پرستاران می افتاد نیز باعث می شد که پرستاران در ارائه خدمات حرفه ای و تخصصی به بیماران دچار مشکل شوند و با توجه به کمبود شدید پرستار این مسئله مشکلات زیادی را در پی داشت.
وی افزود: ارائه خدمات غیر حرفه ای در گروه پرستاری و قبل از رده پرستاری حرفه ای در هیچ جای دنیا نیازمند تحصیلات دانشگاهی نیست و در ایران نیز این افراد نیازی به داشتن تحصیلات دانشگاهی ندارند.
میرزابیگی گفت: پیشنهادهای مختلفی درباره رده های غیر حرفه ای در گروه پرستاری مطرح بود و حتی پیشنهادهایی مطرح شد که دو یا سه رده قبل پرستاری حرفه ای تعریف شود اما سرانجام ایجاد یک دوره غیر حرفه ای و مهارتی با عنوان کمک پرستار به تصویب رسید.
معاون پرستاری وزیر بهداشت اضافه کرد: با مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت، برنامه درسی یکساله تربیت کمک پرستار تدوین و مصوب شد و کار آموزش و تربیت این نیروها به تعدادی از نهادهای عمومی غیر دولتی واگذار شد.
میرزابیگی ادامه داد: در فرآیند جذب کمک پرستاران در بیمارستان ها علاوه بر آزمون کتبی و مهارت های عملی به مسائلی مانند اخلاق و توانمندی در برقراری ارتباط با بیمار نیز توجه می شود.
وی گفت: قرار بر این بود که با تربیت این نیروها، حدود 10 هزار کمک پرستار (عمدتا به صورت بومی) در بیمارستان های کشور جذب شوند، به همین علت حدود 1.5 برابر این تعداد در کشور نیروی کمک پرستار تربیت شد و قرار است به تدریج از مهر امسال (مهر 95) این افراد پس از گذراندن آزمون کتبی و مهارتی (که به روش آسکی برگزار می شود) در بیمارستان ها جذب و بکارگیری شوند.
وی گفت: این نیروها در بیمارستان ها استخدام نمی شوند بلکه به صورت خرید خدمت از طرق مختلف از جمله موسسه کارآفرینان آوا سلامت در بیمارستان های دانشگاه های علوم پزشکی بکارگیری می شوند.
معاون وزیر بهداشت تاکید کرد: برای نیروهای کمک پرستار حدود 30 شرح وظیفه تعریف شده است که شامل مراقبت ها و خدمات اولیه مورد نیاز بیماران است، خدماتی که در گذشته در ارائه آنها به بیماران مشکلات زیادی داشتیم و به علت فقدان ارائه این خدمات،بیماران آسیب می دیدند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید