ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت برنامه‌ای چهار ساله برای انجام طرح‌های مطالعاتی مورد نیاز تدوین کرده است و حمایت از مطالعات تحقیقاتی محصول‌محور را از وظایف ذاتی خود می‌داند.
حمایت از تحقیقات محصول محور در علوم پزشکیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ دکتر یونس پناهی با اشاره به این که مسیر اجرایی شدن طرح‌ها با هدف برخورداری و بهره‌مندی مردم، هموار شده است، گفت: تحقیقات در علوم پزشکی باید به شیوه نامه‌ای برای رفع مشکلات مردم برسد.
وی با اعلام حمایت از برنامه‌های مدون با هدف حل مشکلات، نیاز‌های حوزه سلامت و مردم گفت: در این راستا از طرح‌های کوهورت و رجیستری دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرط برخورداری مناطق محروم از عواید آن حمایت می‌شود.
وی با تأکید بر این که وزارت بهداشت برای انجام رجیستری بیماری‌های مغزی و خدمت به بیماران صعب‌العلاج مبتلا به بیماری‌های مغزی و ام اس در خراسان شمالی مساعدت‌های ویژه‌ای ارائه می‌کند، گفت: نتایج طرح‌های مطالعاتی کوهورت و رجیستری در استان‌ها باید در اختیار نماینده عالی دولت در هر استان قرار گیرد تا بتوان برای اجرای آن‌ها اعتبار دریافت کرد، علاوه بر اعتبارات استانداری، وزارت بهداشت نیز اعتباراتی را به این طرح‌ها اختصاص می‌دهد.
دکتر پناهی با بیان این‌که خراسان شمالی استان کمتر توسعه یافته است و باید اقداماتی در راستای برقراری عدالت آموزشی در حوزه سلامت نیز انجام شود، اعلام کرد: برای حفظ نخبگان و جذب نیرو‌های بومی متخصص برنامه‌هایی در دست اقدام است.
وی از اصلاح و تغییر ارزشیابی‌ها دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: شاخص‌های ارتقای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال تغییر و اصلاح است و روش‌های ارزشیابی نیز تغییراتی خواهد داشت.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در حاشیه بازدید از مراکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی از برنامه ریزی‌های این معاونت برای فعال کردن واحد‌های فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور همراه با نیازسنجی خبر داد و گفت: یکی از درخواست‌ها در درمان بیماری ها، سل تراپی است که از شرکت‌های دانش بنیان در این خصوص حمایت خواهد شد، زیرا شرایط لازم برای استفاده از فناوری‌های جدید پزشکی مهیاست.
دکتر پناهی که به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دیدار‌های مردمی در مرکز نوآوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی حضور یافته بود، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در راستای حل مشکلات و مسائل حوزه سلامت تلاش‌های خوبی دارد. در این استان چند شرکت دانش بنیان وجود دارند و چند شرکت هم با کمک وزارت بهداشت باشد می‌تواند دانش بنیان شود.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این جلسه از افزایش اعتبار معاونت تحقیقات این دانشگاه خبر داد و گفت: اعتبارات این معاونت امسال از یک به دو درصد افزایش داشته است.
دکتر امیرعلی قهرمانی گزارشی از مهم‌ترین اقدامات این معاونت نیز ارائه و اعلام کرد: برای نخستین بار، سه شرکت شتاب‌دهنده برای تجاری‌سازی ایده‌ها در این مکان مستقر شده‌اند. برای ساخت اتاق تمیز ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده ایم و برای تجهیز این اتاق نیازمند ۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر هستیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید