ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

تفاهم‌نامه علمی بین دانشگاه علوم‌پزشکی شهیدبهشتی ‌و پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با حضور رؤسای دو مرکز به امضا رسید.
دکتر علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در مراسم‌ امضای این تفاهم‌نامه علمی که با هدف همکاری‌های مشترک در زمینه تبادل استاد و دانشجو و برگزاری کارگاه علمی و عملی مشترک در محل پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد، اظهار کرد: همکاری‌های مشترک در قالب تفاهم‌نامه‌های علمی باید به اقدامات عملیاتی و کمک به ارتقای خدمات در نظام سلامت منجر شود.
وی با اشاره به این که تلخ‌کامی‌های کرونا درس‌های بزرگی به جهان داد، اهمیت طراحی برنامه‌های استراتژیک با تمرکز بر علوم بالینی و پایه را خواستار شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به این که مرکز تحقیقات هموفیلی مستقر در دانشگاه به‌ عنوان ‌مرکزی مستقل و مرجع فعالیت می‌کند، تعامل بیشتر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری را با این مرکز خواستار شد.
دکتر زالی ضرورت تحقیقات ژنومیک را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های مشترک دانشگاه با این پژوهشگاه خصوصا در زمینه بایولوژی می‌تواند به ارتقای سلامت کمک کند.
تحقیقات مشترک در زمینه علوم دارویی و بهره‌مندی از مدل‌های حیوانی تحت نظارت کمیته اخلاق بالینی از دیگر مواردی بود که رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی به آن پرداخت.
وی با بیان این که با ایجاد تغییرات جمعیتی و بالا رفتن سن، بیماری‌هایی مثل پارکینسون، آرتروز و آلزایمر جامعه را تهدید می‌کند، اضافه کرد: باید با تعامل و همکاری‌های بیشتر علمی و پژوهشی به درمان و کمک به بهبود کیفیت زندگی این گروه از جامعه کمک کنیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان این که با تغییرات اقلیمی و گرم شدن کره زمین سیمای سلامت جهان عوض خواهد شد، گفت: هزاره سوم، دوران جدید و یا خطرناکی به لحاظ ایجاد بیماری‌های نوپدید و بازپدید خواهد بود.
دکتر زالی از فعالیت هزار و ۴۵۵ عضوهیئت علمی که ۲۰ درصد در کسوت استاد تمام در دانشگاه فعالیت می‌کنند، خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با ۱۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو در رشته مقاطع مختلف و ۲۴ رشته تخصصی بالینی در ۱۲ دانشکده دانشجو تربیت می‌کند.
وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با در اختیار داشتن ۶ مرکز رشد، پارک‌علمی و فناوری، ۹۰ مرکز تحقیقات، ۶ مرکز همکار با سازمان بهداشت جهانی (WHO)، هشت مرکز علمی به عنوان قطب‌های علمی و ۱۳۵ شرکت دانش‌بنیان خدمات ویژه‌ای به مردم ارائه می‌دهد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در ادامه نسبت به برقراری ارتباط علمی با پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در حوزه‌های مختلف ژنتیک، غذا، کشاورزی و دام اعلام آمادگی کرد.
دکتر زالی در ادامه به سایر خدمات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در زمینه کنترل و درمان کرونا اشاره کرد و افزود: دانشگاه با تحت پوشش قرار دادن به بیش از ۶ میلیون جمعیت تحت پوشش، در بحران‌ کرونا با پوشش حداکثری واکسیناسیون، ۳۵ درصد پوشش کل واکسیناسیون، ۳۲ درصد در نوبت دوم و ۴۴ درصد در نوبت اول و درمان ۶۰ درصد مبتلایان‌ به کووید اقدامات بی‌نظیری ثبت کرد.
دکتر جواد محمدی، رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نیز در این مراسم اظهار امیدواری کرد که با هم افزایی بیشتر بتوانیم در آینده سلامت کشور بیشترین اثرگذاری را داشته باشیم.
وی به بحران کرونا اشاره کرد و افزود: باید بتوانیم با کمک پژوهش‌های کاربردی در برابر بحران‌های احتمالی آماده باشیم.
رییس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به سابقه ۳۰ ساله این پژوهشگاه، خاطرنشان کرد: این پژوهشگاه با در اختیار داشتن اعضای هیئت علمی برجسته و ظرفیت‌های علمی بالا، دارای کرسی‌های بین المللی در منطقه است.
دکتر محمدی گفت: باید به سمت اولویت‌های ملی با تمرکز بر تامین نیازهای صنعت حرکت کنیم و پاسخ منطقی برای نیازهای جامعه داشته باشیم.
وی مشارکت بیشتر بخش‌های مختلف علمی کشور را راهکار اساسی برای رفع مشکلات حوزه سلامت دانست و با اشاره به ظرفیت‌های بالای علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مشارکت برای اجرای طرح‌های کلان آموزش عالی را خواستار شد.
به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در این‌مراسم بحث و تبادل نظر درباره مواردی همچون آخرین پیشرفت‌های حوزه دارو، داروهای نوترکیب، ژن درمانی، ناباروری، تشخیص زودرس سرطان‌ها و تشریح خدمات مرکز زیست فناوری انجام شد.
پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با سه پژوهشکده در زمینه‌های زیست فناوری ژنتیک پزشکی، کشاورزی دام، طیور و آبزیان و صنعت محیط زیست فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید