ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل مرکز مالکیت فکری و ثبت اختراعات در دانشگاه های علوم پزشکی قطب خبر داد و گفت: آیین نامه این مراکز تدوین و کمیته‌های مختلف فنی و سیاست‌گذاری آن تشکیل شد.
حسین وطن پور اظهار داشت: دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، مشهد، تبریز، اصفهان، زنجان، کرمان، اهواز، مازندران و شیراز از جمله دانشگاه هایی هستند که مراکز مالکیت فکری و ثبت اختراعات در آنها راه اندازی شد.
وی ادامه داد: آیین نامه مراکز مالکیت فکری و ثبت اختراعات از سوی وزیر بهداشت ابلاغ شده تا در آینده نزدیک شاهد تحولات خوبی در ثبت اختراعات و مالکیت فکری دانشگاهیان باشیم.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با تاکید بر این که دانشگاه ها تاکنون در زمینه ثبت اختراعات ضعیف عمل کرده اند و توجه چندانی به این موضوع نداشتند، اظهار داشت: دانشگاه ها باید به حوزه ثبت اختراعات توجه بیشتری داشته باشند.
وطن پور به همکاری دانشگاه ها با کانون پتنت ایران اشاره کرد و گفت: حمایت های مالی برای ثبت اختراعات بین المللی انجام می شود تا شاهد جهش مناسب در این زمینه باشیم.
وی تصریح کرد: در ایران ثبت اختراعات بین المللی روبه رشد است، این موضوع سبب می شود تا امسال در سایت رتبه بندی فناوری جایگاه بهتری را کسب کنیم.
هدف از تشکیل مرکز مالکیت فکری و ثبت اختراعات در دانشگاه های علوم پزشکی قطب ایجاد انگیزه، شکوفایی و کشف هرچه بیشتر توانمندی ­ها و ظرفیت های علمی اساتید، محققین و دانشجویان نخبه در راستای کاربردی سازی ایده و نوآوری­ ها است. این مراکز از طریق ایجاد تسهیلات و در راستای خدمت رسانی به اساتید فرهیخته و نخبگان فعالیت می کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید