ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد .
رحمان خدابنده لو گفت: دانشجویان دوره دستیاری و دکترای تخصصی ph.d می‌توانند با مراجعه به پرتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، ثبت نام خود را برای داشتن بیمه سلامت نهایی کرده، تا در اسرع وقت اطلاعات به دست آمده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران جهت صدور دفترچه برای این دسته از دانشجویان قرار گیرد.
وی تاکید کرد:تمام هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d که چیزی حدود ۶۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر در یک سال خواهد بود از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.مکاتبات لازم با رؤسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است
خدابنده با بیان این‌که به دنبال این تفاهم‌نامه باید اطلاعات دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را در اختیار داشته باشیم تا این دانشحویان بتوانند برای خود و افراد تحت تکفل بیمه درمانی دریافت کنند، بیان کرد: بر این اساس با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مکاتبه‌ای با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد تا از طریق مسؤولان رفاهی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ثبت نام دانشجویان انجام شده و اطلاعات لازم برای صدور دفترچه به دست آید.
وی با تأکید بر این‌که دانشجویان این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهند، به منابع مالی این طرح اشاره کرد و اظهار کرد: برای اجرایی کردن این برنامه، هزینه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود و تمام هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d که چیزی حدود ۶۵۰ هزار تومان به ازای هر نفر در یک سال خواهد بود از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. بر این اساس نیمی از این مبلغ را وزارت بهداشت و نیمی دیگر را صندوق رفاه دانشجویان در قالب وام پرداخت خواهد کرد و دانشجویان باید سهم صندوق رفاه را در پایان دوره تحصیلی بازپرداخت کنند.
خدابنده‌لو گفت: با توجه به این‌که در شرایط کرونا قرار داریم و برای این‌که دانشجویان فرصت ثبت نام را داشته باشند، بازه زمانی مشخصی جهت پایان مهلت ثبت نام مشخص نشده تا دانشجویان ثبت نام خود را در فرصت مناسب انجام دهند، البته توصیه ما به دانشجویان این است که هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی کنند تا درسریع‌ترین زمان اطلاعات به دست آمده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران قرار گیرد.
به گزارش مفدا، مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در پایان، بیان کرد: بر اساس این تصمیم با تحقق بیمه تأمین اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی، این عزیزان می‌توانند طول مدت تحصیلی خود را به عنوان سنوات سابقه تأمین اجتماعی محسوب کنند. در حال حاضر رایزنی‌ها انجام شده و از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت این آمادگی وجود دارد تا انجام بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی صورت گیرد. سازمان تامین اجتماعی نیز از این موضوع استقبال کرده و پیشنهادات خوبی نیز به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارایه داده است.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید