ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشجویان دستیار پزشکی و دکتری تخصصی علوم پزشکی فاقد بیمه شناسایی و بیمه سلامت می‌شوند.
معاونت فرهنگی -دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سیما سادات لاری از امضای تفاهم نامه پوشش خدمات بیمه‌ای دانشجویان دستیار پزشکی ودکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و اظهار داشت: با توجه به نقش این دسته از دانشجویان در حوزه سلامت به خصوص در بحران کرونا که به وضوح اهمیت حضور این دسته از دانشجویان دستیاری و ph.D در خط مبارزه با بیماری کرونا را به تصویر کشید، وزیر بهداشت در دستوری بر پوشش بیمه درمانی این دسته از دانشجویان تاکید کردند تا در صورت بیمار شدن آنها یا اعضای خانواده، رنجی به جز رنج بیماری نداشته باشند.
وی در خصوص تلاش دانشجویان دستیاری در دوران تحصیل خود، تصریح کرد: این دسته از دانشجویان با وجود نقش پررنگی که در حوزه نظام سلامت دارند، حق الزحمه اندکی دریافت می‌کنند و در دوران گذار برای ورود به بازار کار منابع مالی کمی در اختیار دارند و در این شرایط اگر مشکلاتی برای آنان پیش بیاید قطعا در برابر هزینه‌های درمان شکننده خواهند بود که این اتفاق مبارک می‌تواند کمکی در این راستا باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با یادآوری این که بیمه دانشجویان دستیاری مقدمه‌ای برای ایجاد پوشش بیمه‌ای برای سایر دانشجویانی است که فاقد پوشش بیمه هستند، بیان داشت: همه هدف ما این است بتوانیم شرایط خوبی برای دانشجویان خود از نظر رفاهی، فرهنگی و دانشجویی ایجاد کنیم به خصوص این‌که از ابتدا در جریان مشکلات دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی بودیم و می‌دانستیم آنها در ماه ۱۲ شب کشیک می‌مانند و در بحران کرونا این حجم از فشار، خود را نشان داد.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در خصوص بیمه تکمیلی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی، توضیح داد: در این خصوص با توجه به قول مساعد سازمان بیمه سلامت ایران تلاش خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.
لاری افزود: در هنگام انعقاد تفاهم نامه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکتری تخصصی با خود اندیشیدم که ایجاد بیمه تکمیلی برای دانشجویان علوم پزشکی که در شرف ازدواج هستند، شاید در موضوع فرزند آوری و سیاست‌های جمعیتی کشور نیز تاثیر گذار باشد و به تشکیل خانواده آنها نیز کمک کند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید