ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اعلام کرد: موضوع اخلاق پزشکی مسئله جدی ساختاری دانشگاه است.
دکتر علیرضا زالی با بیان این مطلب گفت: هدف دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، حرکت به سمت دانشگاه فضیلت محور است، در این نوع دانشگاه اخلاق موج می زند؛ به همین دلیل حرکت ما باید مزین به یک اخلاق سازمانی برجسته و عملیاتی باشد.
وی در نشستی با گروه اخلاق پزشکی با محوریت ایجاد ژورنال کلاب مدیریتی، با بیان اینکه موضوع اخلاق پزشکی مسئله جدی ساختاری دانشگاه است، گفت: باید چالش‌های این حوزه را به کمک ژورنال کلاب‌ها برطرف کنیم.
دکتر زالی به لزوم ایجاد آرشیوی از فعالیت های مدیریتی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات مستند سازی است. چراکه بسیاری از فعالیت‌های مدیریتی در دانشگاه مندرج نمی‌شود.درحالیکه در بسیاری از کشورهای توسعه یافته روش‌هایی از قبیل ژورنال کلاب های مدیریتی از الزامات مدیریتی است.
وی ادامه داد: از دیگر مزایای این اقدام، ایجاد اشتراکات و یک شبه شبکه در سایه ژورنال کلاب مدیریتی است. همچنین به علت فرصت محدود مدیریتی، امکان اولویت بخشی برای مدیر وقت یا مدیر آینده وجود ندارد. این موضوع موجب می‌شود ارگان های مرتبط دیگر همچون وزارت بهداشت برای دانشگاه اولویت سنجی کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اخلاق سازمانی کار درست و کار نادرست را تمییز می‌دهد و انجام و اجتناب از انجام برخی از امور اجرایی، مدیریتی و اخلاقی دانشگاه را تعیین می‌کند، با اشاره به اینکه اخلاق فردی، خمیرمایه اخلاق سازمانی است، گفت: اخلاق فردی، سازمانی و فراسازمانی باید در این مسیر مورد توجه واقع شوند. مولفه های اخلاق های سازمانی در ادبیات کشور ما کم و اندک است و همین حد کم هم از فضای صنعتی کشورهای پیشرفته وارد شده است که با مدل بالینی مورد نیاز ما مانوس نیست. مدل های مدیریتی صرف در کالبد مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جایی ندارد.
دکتر زالی با تاکید بر لزوم توجه به مسئولیت پذیری سازمانی، افزود: تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت ذاتی مسئولیت پذیری اجتماعی دارند، اما باید وظایف مسئولانه ای در این راستا بیش از گذشته تعریف شود.
وی در پایان با بیان اینکه در نوشتن این سند باید به ایجاد حریم امن به ویژه در حوزه پژوهش و فناوری توجه شود، گفت: باید از ظرفیت دانشگاه استفاده کرد و از پویش های دانشجویی حمایت شود. در آینده نزدیک نیز بنا داریم سیستم شبه دبیرخانه‌ای را در دانشگاه فراهم کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید