ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: تنها 20 درصد از فارغ‌ التحصیلان دوره دکتری می‌ توانند در محیط‌ های دانشگاهی جذب هیأت علمی شوند.
مجتبی شریعتی‌نیاسر بیان کرد: جمعیت دانشجویان مقطع دکتری در همه زیرنظام‌ها حدود 100 هزار نفر است؛ ظرفیت پذیرش سالانه ما در مقطع دکتری حدود 25 هزار نفر است و ظرفیت جذب اعضای هیأت علمی در همه مراکز آموزش عالی کشور و همه زیرنظام‌ها در بهترین حالت سالیانه حدود 5 هزار نفر است.
وی با اشاره به طرح ساماندهی آموزش عالی خاطرنشان کرد: این ساماندهی در دو حوزه سازمانی و تشکیلاتی و دوره‌های تحصیلی در حال پیگیری است.
شریعتی نیاسر افزود: به عبارتی اگر 25 هزار نفر ظرفیت ورودی سالانه به دانشگاه‌های کشور در مقطع دکتری به موقع فارغ‌التحصیل شوند؛ یعنی سالانه 25 هزار متقاضی ورود به شغل در محیط‌های علمی و دانشگاهی وجود دارد و تنها 20 درصد از این جمعیت متقاضی می‌توانند در محیط‌های دانشگاهی جذب شوند.
به گفته معاون آموزشی وزارت علوم مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه است و یکی از مواردی است که در دو دهه گذشته مغفول واقع شده؛ به عبارتی مراکز آموزش عالی در گوشه و کنار کشور مدیران‌شان بر این باورند که در همه مقاطع و رشته‌ها ورود پیدا کنند. بنابراین مراکز آموزش عالی باید مأموریت‌محور باشند و شاه‌راه توسعه در همه مراکز آموزش عالی کشور باید تعریف شود.
وی تصریح کرد: تعریف و ترسیم این مسیر باید متناسب با مراکز متناظر و مشابهی باشد که در حوزه فعالیت‌مان وجود دارد؛ هم‌زمان سایر مسیرها باید شناسایی شده و متناسب با آن اولویت‌بندی شوند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید