ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: امروزه افراد غیرحرفه‌ای در حوزه درمان بیماری‌ها در کشور دخالت می‌کنند که باید به طور جدی با این افراد برخورد شود.


محمدعلی محسنی بند‌پی رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران در پنجمین سمینار تازه‌های الکتروتراپی‌ اظهار کرد: متأسفانه امروزه‌ شاهد هستیم‌ که رشته‌های مختلف‌ پزشکی در حوزه درمان بیماری‌ها دخالت می‌کنند‌ که برخی از این رشته‌ها در درون‌ وزارت بهداشت‌ به علت هم پوشانی‌ با سایر رشته‌ها در زمینه درمان بیماری‌ها وارد عمل می‌شوند‌ و برخی نیز حتی فاقد‌ صلاحیت علمی و حرفه‌ای هستند.
وی افزود: خوشبختانه ما توانستیم به همت شعب‌ انجمن فیزیوتراپی‌ در سراسر کشور‌، اعضای‌ هیئت مدیره‌ و همکاران در هیئت‌ برد فیزیوتراپی‌، معاونت درمان وزارت بهداشت را ترغیب‌ کنیم‌ تا نامه‌ای را برای معاون درمان دانشگاه‌ها بنویسند و آنها را از دخالت غیرمجاز‌ این افراد‌ آگاه‌ کنند ولی اکنون با وجود این نامه‌ ما همچنان در جامعه شاهد دخالت غیرمجاز‌ افراد در حوزه درمان‌ هستیم‌.
محسنی بیان کرد: امروزه‌ شاهد هستیم که فارغ‌التحصیلان‌ رشته تربیت‌ بدنی در همه نقاط کشور‌ در رشته‌ فیزیوتراپی‌ دخالت می‌کنند‌، در حالی که این اقدامی غیرمجاز‌ است اگر ما صلاحیت‌ حرفه‌ای در یک امری نداشته باشیم‌ بر اساس بند اول تعزیرات‌ حکومتی‌دخالت غیرمجاز‌ در پزشکی محسوب می‌شود و جرم سنگینی‌ دارد.
وی تصریح کرد: انجمن فیزیوتراپی‌ ایران به طور جدی‌ در زمینه‌ پیگیری‌ بحث‌ دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی ( DPT ) فعالیت می‌کند، جلسه‌ای را در 2 مرداد 96 با وزیر بهداشت داشتیم‌ که در آن جلسه‌ وزیر بهداشت‌ متقاعد‌ شد که اجرای دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی‌ در کشور انجام شود. همچنین‌ با معاونت آموزشی وزارت بهداشت نیز‌ در تاریخ‌ 31 مرداد 96 ملاقات‌ داشتیم‌ و معاون آموزشی وزارت بهداشت تنها با اجرای‌ دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی‌ از مقطع‌ کارشناسی‌ ارشد موافقت‌ کرد.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید