ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

وزیر علوم گفت: براساس دستورالعمل جدید استادان ممتاز دانشگاه‌های کشور می‌توانند در مقطع دکترا دانشجوی خارجی جذب کنند که با اجرایی شدن آن شاهد افزایش میزان جذب دانشجوی خارجی در کشور خواهیم بود.
محمد فرهادی گفت: تشکیل کارگروه‌های ملی همکاری‌های علمی بین المللی و انتخاب تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ کشور به عنوان نقطه تماس و مرکز هماهنگی با دانشگاه‌های خارجی اقدام مثبتی است و به تسهیل دیپلماسی علمی کشور کمک می‌کند.
وی افزود: برگزاری دوره‌های تحصیلی مشترک، پژوهش‌های مشترک و پذیرش دانشجوی خارجی در رتبه بندی دانشگاه‌ها در سطح بین الملل تأثیر زیادی دارد و برای رشد علمی کشور نیز ضروری است.
وی ادامه داد: به زودی سند همکاری‌های علمی و فناوری ایران با کشورهای دیگر در شورای عالی انقلاب فرهنگی با رویکرد حمایتی مطرح می‌شود و با تصویب و ابلاغ آن، چارچوب‌های مجاز دیپلماسی علمی کشور روشن می‌شود.
وزیر علوم با اشاره به ضرورت نوسازی تجهیزات پژوهشی دانشگاه‌های کشور به عنوان زیرساخت علمی همکاری‌های علمی بین المللی گفت: در بودجه امسال، اعتبارات ریالی و ارزی خوبی در بخش پژوهشی پیش بینی شده است که امیداوریم با تحقق آن، هم تجهیزات پژوهشی در کل کشور نوسازی شود و هم بتوانیم ۱۰ آزمایشگاه علمی مرجع را تأسیس کنیم.
وزیر علوم افزود: علاوه بر دانشگاه‌های معتبر اروپایی و آسیایی، نباید از دانشگاه‌های مستقر در کشورهای همسایه و کشورهای کوچک غافل شویم زیرا در برخی از این کشورها، مؤسسات علمی و پژوهشی ممتازی وجود دارد.
وی با اشاره به رشد استقبال دانشگاه‌های خارجی برای همکاری با ایران به ویژه پس از برجام گفت: رساندن تفاهم نامه‌ها به قرارداد نکته مهمی است و اجرایی شدن تفاهم نامه‌های گذشته بر انعقاد تفاهم نامه جدید اولویت دارد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید