ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت دستاوردهای برنامه تحول و نوآوری در دانشگاهها را چشمگیر خواند و گفت:‌ برای رسیدن به نتایج برنامه ها در درازمدت،‌ این برنامه ها باید در بدنه دانشگاهها نهادینه شود.
دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست معاونین آموزشی دانشگاههای علوم پزشکی کشور گفت: حوزه آموزش علوم پزشکی کشور با اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تغییرات چشمگیری داشته و گزارش هایی که امروز ارائه شد با ابتدای اجرای برنامه قابل مقایسه نیست.
وی خاطرنشان کرد: هدف این است که دانشگاههای علوم پزشکی با سایر نهادهای علمی در مناطق آمایشی ارتباط برقرار نموده و شبکه های علمی گسترده ای را برای پیشبرد اهداف علمی کشور و توسعه علوم بین رشته ای شکل دهند.
وی با بیان اینکه این تغییرات حاصل تلاش تمامی دست اندرکاران آموزش در دانشگاهها است، تاکید کرد:‌دانشگاههای علوم پزشکی و مناطق آمایشی باید از تجربیات یکدیگر در بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی استفاده کنند و از تجربیات موفق الگوبرداری کنند.
دکتر لاریجانی با بیان اینکه نتایج برنامه های تحول در بلندمدت مشخص می شود،‌گفت: در همین مدت کوتاهی که از اجرای این برنامه ها می گذرد نیز تغییرات بسیاری در آموزش ایجاد شده، ولی این مسیر باید ادامه پیدا کند تا شاهد تحولات ریشه ای در آموزش علوم پزشکی و اثرات آن بر نظام ارائه خدمات کشور باشیم.
وی گفت: دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی ما باید از حداقل استانداردهای بین المللی و ملی برخوردار باشند و به زودی حداقل ها و حداکثر انتظارات در هر برنامه مشخص و به دانشگاهها ابلاغ می شود. انتظار این است دانشگاهها و دانشکده ها در مسیر دستیابی به این استانداردها حرکت نمایند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت:‌ برخی دانشگاهها نقشه راه روشنی برای حرکت در مسیر تحول و ارتقای نظام سلامت ترسیم نموده اند. تمامی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی ضروری است چنین نقشه راهی برای خود ترسیم کنند و ساز و کاری اندیشیده شود تا این مسیر در دانشگاه نهادینه شود و با تغییرات مدیریتی نیز به صورت مستمر ادامه یابد و اجرایی شود.
وی به توسعه روابط بین الملل دانشگاههای علوم پزشکی اشاره کرد و گفت:‌دانشگاههای ما باید کشورهای دیگر را رصد کنند و متناسب با ظرفیتی که این کشورها می توانند داشته باشند ارتباطات بین المللی برقرار کنند. در واقع دانشگاهها باید با نقشی فعال به صورت هدفمند با کشورها و نهادهای علمی بین المللی ارتباط برقرار کنند و قرابت های اقلیمی و فرهنگی را نیز در این ارتباطات در نظر بگیرند. بسیاری از کشورهای هم مرز ایران ظرفیت های خوبی برای گسترش آموزش علوم پزشکی دارند و ما می توانیم از طریق همکاری مشترک آموزش سلامت را در منطقه گسترش دهیم.
وی اضافه کرد: دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی نباید منتظر فرصت های شغلی باشند، بلکه باید با تاسیس شرکت های دانش بنیان خود ایجاد شغل کنند. در همین راستا به زودی دوره خلاقیت و کارآفرینی به صورت مجازی برای دانشجویان و در قالب آموزش های مهارتی برای کارکنان و اساتید علوم پزشکی کشور برگزار خواهد شد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت تدوین نقشه توسعه علمی مناطق آمایشی را یکی از برنامه هایی ذکر کرد که باید طی چندماه آینده نهایی شود. وی اظهار داشت: این نقشه مشخص می کند که نیاز مناطق آمایشی به نیروی انسانی طی بازه زمانی 5 ساله آینده چقدر است و در واقع زمینه ای برای هدایت برنامه ریزی آموزش در مناطق آمایشی فراهم میکند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید