ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه یک کشور خواستار اصلاح مصوبه مجلس در خصوص وزن ۵۰ درصدی آزمون کتبی در پذیرش دانشجویان دکتری شدند.
دکتر سید حسین حسینی اظهار کرد: این جلسات هر چند وقت یکبار با حضور معاونین آموزشی دانشگاه‌های مناطق برگزار می‌شود و عمدتا مباحث مربوط به دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر حسینی با اشاره به اینکه هر سال درصدی اعتراض به روند آزمون وجود دارد، گفت: سال جاری میزان اعتراض به آزمون‌های برگزار شده در سطح دانشگاه‌های منطقه یک که بیشترین پذیرش دانشجوی دکتری را دارند، کمتر بوده و این از نکات قابل توجه سخنان همکاران حاضر در جلسه بود.
وی ادامه داد: سال گذشته برگزاری آزمون دکتری طبق هماهنگی‌های لازم با اختیارات کامل بر عهده دانشگاه‌ها گذاشته شده بود و در این جلسه گزارشی از روند برگزاری آزمون دکتری توسط معاونین آموزشی ارائه شد که حاکی از رضایت همکاران در برگزاری این آزمون بود.
وی اضافه کرد: معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح یک کشور حاضر در این جلسه از مقامات وزارت علوم، اصلاح مصوبه مجلس در آیین‌نامه جدید دوره دکتری که مبنی بر اختصاص دادن ۵۰ درصد پذیرش دوره دکتری به آزمون متمرکز است را خواستار شدند، زیرا در سال گذشته این آزمون‌ها توسط دانشگاه‌ها با اختیارات کامل برگزار می‌شد و آزمون‌های موفقی هم بود. بنابراین حرکت پذیرش این دوره‌ها به سمت آزمون متمرکز اقدام منطقی نیست و این معاونان خواستار پیگیری اصلاح مصوبه مجلس از مقامات وزارت علوم شدند.
به گفته وی، جلوگیری از رشد و پذیرش بی رویه دانشجو خصوصا در دانشگاه‌های آزاد به عنوان موضوع مورد اعتراض همه معاونین حاضر در جلسه قرار گرفت و نگرانی‌های معاونین آموزشی در خصوص بی‌اعتباری آموزش عالی کشور و بی‌اعتباری مدرک خصوصا مدرک دکتری با پذیرش‌های بی رویه که در دانشگاه آزاد انجام می‌شود، مطرح شد.
وی در ادامه از منطقه بندی وزارت علوم در رابطه با دانشگاه‌ها سخن گفت و افزود: وزارت علوم، دانشگاه را براساس مناطق مختلف دسته بندی کرده است که دانشگاه‌های دولتی استان تهران به عنوان دانشگاه‌های منطقه یک آموزش عالی کشور هستند. حدود۱۲ دانشگاه دولتی کشور در این استان حضور دارند و از نظر ترکیب جمعیت هیات علمی و دانشجویی جزو بزرگترین منطقه آموزش عالی کشور محسوب می شود.
معاون آموزشی دانشگاه تهران یادآور شد: اتفاقات اخیر دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه سطح یک کشور نشان می دهد که دانشگاه های صنعتی ما از حداقل زیر ساخت‌ها و امکانات برخوردارند و متاسفانه مقامات عالی کشور به اعتبارات دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه‌های بزرگ کشور که بار اصلی کیفیت آموزش عالی را به دوش می‌کشند، بی‌توجه هستند که این موضوع نیز مورد تایید معاونین حاضر در جلسه نیز بود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید