ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزیر بهداشت گفت: سپاه امسال 150 دانشجوی پزشکی و حدود 300 دانشجوی پرستاری و اتاق عمل را بورسیه می کند.


باقر لاریجانی گفت: بورسیه کردن دانشجویان در رشته های علوم پزشکی چه از طرف سپاه، نیروی انتظامی یا هر وزارتخانه دیگری مانند وزارت نفت باشد به طور کلی مورد استقبال وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی است زیرا دانشجویان بورسیه از ابتدای تحصیل درآمد پیدا می کنند و آینده شغلی آنها نیز تضمین می شود و البته باید برای کار در مجموعه بورسیه کننده، تعهد خدمت بدهند.
وی افزود: بورسیه کردن دانشجو توسط هر نهاد یا سازمانی با ایجاد سهمیه خاص فرق می کند هیچ سهمیه خاص و جداگانه ای برای پذیرش دانشجویان مورد نیاز سپاه در دانشگاه های علوم پزشکی در نظر گرفته نشده است و فقط سپاه تعدادی از دانشجویان سهمیه آزاد این دانشگاه ها را بورسیه می کند.
معاون آموزشی وزیر بهداشت افزود: البته در شهر تهران به علت وجود دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله که وابسته به سپاه است، دانشجوی بورسیه برای سپاه نداریم و این دانشگاه می تواند نیاز خود را از طریق دانشگاه خودش تامین کند.
لاریجانی با اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: سالانه بیش از پنج هزار نفر در رشته پزشکی عمومی، حدود 1500 نفر در رشته دندانپزشکی و حدود 1200 نفر در رشته داروسازی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در ظرفیت روزانه، شبانه، آزاد و ظرفیت پردیس های خودگردان پذیرش می شوند.
لاریجانی با تکذیب آمار 700 نفر بورسیه دانشجویان علوم پزشکی در سپاه گفت: این آمار که در برخی رسانه ها منتشر شده درست نیست و در مجموع حدود 140 تا 150 دانشجوی پزشکی و حدود 300 نفر دانشجوی رشته های پرستاری، اتاق عمل و رشته های دیگر که امسال در دانشگاه های علوم پزشکی غیر از استان تهران پذیرش می شوند، در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بورسیه می شوند.
وی افزود: این تعداد دانشجویان بورسیه از سهمیه پذیرش آزاد ترم مهر یا بهمن امسال است.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید