ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: ما آماده ایم همگام با دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعتباربخشی آموزشی را در واحدهای دانشگاهی مجری رشته های علوم پزشکی این دانشگاه اجرا کنیم.
وی افزود: مسئله اعتباربخشی حدود ۸ سال گذشته مطرح و طی سه دوره انجام شده است که در آخرین دوره این روند در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد طی دو هفته برگزار شد که منتج به تربیت نیروی آموزش دهنده اعتباربخشی، مربی و سرمربی متشکل از ۲۰۰ نفر نیروی پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی و ۴۰ نفر از کادر پرستاری واحدهای این دانشگاه شد.
سید علی ابطحی گفت: نحوه نظارت بر موسسات مجری سلامت در سال ۷۶ به صورت کتابچه ای از قوانین گردآوری شد و ماحصل آن، نگاه جدیدی به نام اعتباربخشی بود.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد به نتایج رعایت سنجه های اعتباربخشی درمانی در واحدهای دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: پس از اعتبار بخشی درمانی و در مرحله دوم اعتبار بخشی آموزشی توسط وزارت بهداشت ابلاغ شده و بیمارستان ها و موسسات (واحدهای مجری علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی) باید به اعتباربخشی آموزشی بپردازند.
وی اظهار داشت: حوزه علوم پزشکی در واحدهای مجری رشته های علوم پزشکی این دانشگاه تاکنون ۵۰ مرکز مهارت بالینی و ۵۰ مرکز EDO در واحدهای مجری علوم پزشکی راه اندازی کرده است.
ابطحی گفت: ایجاد رشته های جدید، توسعه تعداد دانشجو، افزایش بخش های مختلف، توسعه پذیرش دانشجویان برون مرزی از نتایج اعتباربخشی آموزشی است.
معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد گفت: همچنین ارزیابی های درونی واحدهای مجری علوم پزشکی که پیش نیاز ارتقا آموزشی بشمار می رود، صورت گرفته است. با توجه به این اقدامات، شاهد آمار قبولی بیش از ۹۴ درصد از دانشجویان در امتحانات جامع علوم پایه و پیش کارورزی این دانشگاه هستیم.
وی با اشاره به استقلال دانشگاه آزاد در امتحانات جامع علوم پایه و پیش کارورزی و نیز طرح سوال آزمون ها، شرکت اعضا هیات علمی رشته های علوم پزشکی این دانشگاه را در کارگاه های توانمند سازی و بازآموزی الزامی دانست.
ابطحی توسعه در جذب و ارتقا اعضا هیات علمی را از اقدامات مهم حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در امر آموزش عنوان کرد و گفت: حوزه علوم پزشکی این دانشگاه مجوز جذب حدود ۷۰۰ عضو هیات علمی را دارا است بنابراین از واحدها می خواهیم تا در این راستا اقدام کرده و به جذب اعضای هیات علمی بازنشسته به خصوص دانشیار به بالا بپردازند.
ابطحی به تقاضای بالای داوطلبان برای ورود به رشته های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: رشته های علوم پزشکی، رشته های رو به رشدی است و ما امیدواریم با واقعی کردن شهریه ها و جذب دانشجو در پردیس های بین المللی بتوانیم برخلاف سال های گذشته، از این طریق به سایر رشته های غیر علوم پزشکی کمک کنیم.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید