ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از جذب اعضای هیات علمی متخصص با هدف اجرای روش‌های نوین پایش ژنتیکی بر روی حیوانات آزمایشگاهی خبر داد.
وی گفت: اکنون موسسه رازی تنها نماینده کشورمان در انجمن بین‌المللی علوم حیوانات آزمایشگاهی دنیا با عنوان ایکلس (ICLAS ( International Council For Laboratory Animal Science است و ارتباط تنگاتنگی نیز با مراکز معتبر بین‌المللی مانند فدراسیون مجامع علوم حیوانات آزمایشگاهی اروپا فلاسا Federation of European Laboratory Animal Science Associations دارد
دکتر روزبه فلاحی با اشاره به تولید حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی اظهار کرد: این موسسه برای تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی از استانداردهای بین‌المللی پیروی می‌کند و تنها نماینده ایران در انجمن بین‌المللی علوم حیوانات آزمایشگاهی دنیا (ICLAS) در زمینه تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی است.
دکتر فلاحی با اشاره به دقت فراوان در تولید حیوانات آزمایشگاهی عاری از هرگونه عوامل میکروبی در موسسه رازی تاکید کرد: این حیوانات به محض خروج از کلونی پرورش، با توجه به اینکه در معرض عوامل بیماری‌زا قرار می‌گیرند، مجوز بازگشت به کلونی را ندارند.
وی افزود: حفظ و نگهداری نژادهای همخون و غیرهمخون حیوانات نیز، بر اساس روش‌ها و اصول استاندارد پرورش مانند سیستم‌های پرورش خطوط موازی و سیستم خط تنها، صورت می‌گیرد؛ زیرا هر کدام از نژادها باید به طور جداگانه حفظ و نگهداری شوند.
رییس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی گفت: از جمله اقداماتی که به طور مستمر در زمینه تضمین سلامت حیوانات آزمایشگاهی در این مرکز صورت می‌گیرد، انجام آزمایشات دوره‌ای طبق پروتکل‌های فلاسا است که با انواع روش‌های تشخیصی وضعیت بهداشتی حیوانات به شکل دوره‌ای و مستمر پایش می‌شود.
دکتر فلاحی همچنین از جذب اعضای هیات علمی متخصص با هدف اجرای روش‌های نوین پایش ژنتیکی بر روی حیوانات آزمایشگاهی خبر داد و گفت: اکنون در حال تهیه پروپوزال طرح‌های تحقیقاتی برای پیاده‌سازی روش‌های جدید هستیم.
رییس بخش تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی با اشاره به اهمیت تکثیر و پرورش حیوانات آزمایشگاهی در تولید واکسن و فرآورده‌های بیولوژیک در این مؤسسه و سایر مراکز آزمایشگاهی کشور یادآور شد: نتیجه مطالعات تحقیقاتی محققان و دانشمندان کشورمان در زمینه پیشگیری و درمان بیماری‌ها، ابتدا بر روی حیوانات آزمایشگاهی بررسی شده تا عوارض آن فرآورده پیش از مصرف از هر نظر واکاوی شود.
وی اضافه کرد: با توجه به نیاز دائم موسسه رازی و سایر مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی کشور به حیوانات آزمایشگاهی پاک، اقدامات کنترل سلامت این حیوانات در این مرکز به شکل روزآمدکردن روش‌های کنترلی در حال پیگیری و اجرا است.
دکتر فلاحی در پایان تاکید کرد: تولید این حیوانات بخشی مهم از زنجیره واکسن‌سازی، تولید فرآورده‌های دارویی، بهداشتی، آرایشی و ... در کشور است؛ به همین علت استانداردهای فلاسا و ایکلس با حساسیت زیادی در این مرکز رعایت می‌شود.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید