ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

اخبار استخدامی وزارت بهداشت


________________________________________
خبر ۱۷ فروردین ۹۴: آزمون ویژه وزارت بهداشت برای مدیران بیمارستان‌ها
مدیرکل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت ضمن تشریح چالش‌های طرح اداره بیمارستان‌های دولتی به صورت هیات امنایی، جدیدترین برنامه‌های وزارت بهداشت در این زمینه را تشریح کرد.
دکتر احمد تارا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در خصوص طرح اداره ۲۰ درصد بیمارستان‌های دولتی به صورت هیات امنایی که چند سال است برای افزایش کیفیت خدمات در این بیمارستان‌ها مطرح شده، با اشاره به جلساتی که در روزهای پایانی سال ۹۳ در این زمینه برگزار شده، گفت: ایجاد بیمارستان‌های هیات امنایی تکلیفی‌ست که بر دوش وزارت بهداشت قرار دارد. به این منظور جلسات مکرری در این زمینه برگزار می‌شود تا نظام حاکمیت این بیمارستان‌ها تعریف و ارتباط آنها خصوصا از نظر نظام مالی و استخدامی با لایه‌های حاکمیتی تعیین شود.
وی در این باره افزود: به این معنی که مشخص شود نظام‌های مالی و استخدامی در بیمارستان‌های هیات امنایی باید با کدام یک از لایه‌های حاکمیتی مرتبط باشند؛ آیا مانند گذشته با دانشگاه‌ها یا با ستاد وزارت بهداشت ارتباط داشته باشند. این مسائل در حال مطالعه و بررسی‌ است و جزییات آن در اوایل سال ۹۴ مشخص می‌شود تا به این ترتیب کار برای ۲۰ درصد تخت‌های بیمارستان‌های دولتی آغاز شود.
لزوم آمادگی مدیران بیمارستان‌ها برای افزایش اختیارات
تارا بزرگ‌ترین چالش در اجرای این طرح را میزان آمادگی بیمارستان‌های دولتی و مدیران آنها در برابر افزایش اختیارات عنوان کرد و گفت: زمانیکه می‌خواهیم این میزان اختیار را به مراکز محول کنیم، آنها باید آمادگی دریافت این اختیارات را داشته باشند. در حال حاضر در نظام بیمارستانی نیازمند این هستیم که مدیران ما قوی‌تر شده و در بحث‌های تشکیلاتی مهارت بیشتری کسب کنند.
برنامه ویژه وزارت بهداشت برای توانمندسازی مدیران بیمارستانی
وی در ادامه از اجرای طرحی برای مرتفع کردن این چالش خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا و به موازات این برنامه، ما در دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت برنامه‌ای تحت عنوان "توانمندسازی مدیران" را آغاز کردیم که برنامه بسیار جامعی برای مدیران بیمارستان‌های کشور است و طبعا مدیرانی که بعد از این دوره و بر اساس آزمونی که خواهیم گرفت نتوانند کیفیت لازم را لحاظ کنند ممکن است از این مدیران در پست‌های دیگر استفاده کنیم.
مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت مجددا تاکید کرد: بنابراین ما به این نتیجه رسیده‌ایم که بحث واگذاری اختیار به بیمارستان‌هایی که آماده دریافت این مقدار اختیار هستند باید صورت گیرد و وزارت بهداشت نیز برای آماده‌سازی بیشتر این مراکز به آنها کمک می‌کند. بنابراین موضوع آمادگی مدیران برای افزایش اختیارات آنها بزرگ‌ترین چالش ما در این حوزه است.
خروج از مشکلات اعتباری از دستاوردهای طرح تحول سلامت
تارا به این سوال که آیا در اجرای این طرح با مشکلات اعتباری مواجه هستید یا خیر؟ اینگونه پاسخ داد: در گذشته بیمارستان‌های هیات امنایی اینطور تعریف می‌شد که باید۳.۶ k برای ارائه خدمات بهتر در بیمارستان‌های دولتی به پزشکان پرداخت می‌شد؛ اما در حال حاضر با اجرای طرح تحول نظام سلامت و ابلاغ کتاب جدید ارزشگذاری نسبی خدمات، مسائل اعتباری دیگر برای بیمارستان‌ها مطرح نیست و آنها می‌توانند با منابعی که دیده شده خودگردان شده و کیفیت خدمات خود را افزایش دهند. قطعا بعد از طرح تحول باید بیشتر به بحث‌های کیفیتی بپردازیم تا اعتباری.
________________________________________
خبر ۱۶ اسفند ۹۳: ۷ هزار نفر در بیمارستان‌های کشور استخدام می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از مانه و سملقان، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در آیین افتتاح بیمارستان آشخانه گفت: دولت اخیراً مجوز استخدامی هفت هزار نیرو برای جذب در بیمارستان‌ها را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده است. وی بیان داشت: فراخوان جذب نیروها در بیمارستان‌ها به زودی انتشار یافته و مراحل جذب مجوزهای استخدامی انجام خواهد شد. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با جذب این نیروها بخشی از کمبودهای این مراکز بیمارستانی برطرف خواهد شد. به گفته وی با روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جبران کمبود نیروی در مراکز درمانی انجام می‌شود. قاضی‌زاده هاشمی افزایش جمعیت را به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد و گفت: بخشی از این برنامه‌ها به موضوع ناباروری‌ها متمرکز است. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت‌های درمانی و ایجاد صندوقی برای درمان ناباروری‌ها را برشمرد و بیان داشت: بخشی از حمایت‌ها برای درمان ناباروری با ارائه تسهیلات دنبال می‌شود که بانک‌ها نیز می‌توانند در این مسیر کمک‌‌کار ما باشند. قاضی‌زاده هاشمی رایگان شدن زایمان‌های طبیعی در کشور در اجرای طرح تحول سلامت را از اقدامات این وزارتخانه در حوزه جمعیت خواند. وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح بیمارستان ۴۸ تختخوابی آشخانه، طرح توسعه بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد، بخش بالینی و کلینیک ویژه دانشکده دندان‌پزشکی و همچنین مرکز بهداشتی و درمانی روستای دراقانلو به خراسان شمالی سفر یک روزه‌ای دارد.
________________________________________
خبر ۱۳ اسفند ۹۳: مجوز جذب ۱۰ هزار پرستار اخذ شده است
معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مجوز جذب ۱۰ هزار پرستار در بیمارستان ها و مراکز درمانی کشور اخذ شده است.
محمد میرزابیگی روز سه شنبه در همایش ملی ارتقای خدمات پرستاری در خوی افزود: این تعداد پرستار در مدت یک سال جذب و پس از طی آموزش های لازم مشغول بکار می شوند.
وی پرستاری را از زیر ساخت های نظام سلامت خواند و اظهار کرد: برای دستیابی به اهداف سلامت در بخش پرستاری، رشته های تحصیلی مختلفی در مقاطع ارشد و دکترا در دست تدوین و بررسی است.
وی گفت: با توجه به تعداد کم پرستاران در بخش بهداشت و درمان ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های پرستاری دو برابر می شود.
وی اضافه کرد: برای استفاده بهینه از وجود پرستاران در بیمارستان ها و مراکز درمانی از پرستاران در قالب بهیاری و کمک بهیاری استفاده می شود.
دبیر علمی و اجرایی این همایش نیز در آیین افتتاحیه این همایش گفت: ۳۸۴ مقاله از ۲۰ استان کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود که هیات داوران از بین آن ها ۲۵۲ مقاله را انتخاب کردند که ۵۴ مقاله به صورت سخنرانی و ۱۹۸ مقاله هم به صورت پوستر در همایش ارائه می شود.
عبدالله خرمی ارتباط موثر پرستار با بیمار، ملاقات آزاد و پیامدهای آن، نقش آموزش در تعامل بیمار و پرستار، حفظ موازین شرعی در ارتباط با بیمار و حقوق بیمار را از مهم ترین محورهای مقالات ارائه شده در این همایش عنوان کرد.
وی یادآوری کرد: دستاوردها و نتایج مقالات این همایش به عنوان راهکار ارتقای خدمات پرستاری در کشور مورد استفاده قرار می گیرد.
حجت الاسلام غلامرضا اسم حسینی رئیس دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی هم در این همایش با برشمردن ویژگی های سبک زندگی اسلامی، احیای این ویژگی را برای ارائه خدمات بهتر به مردم در عرصه سلامت ضروری دانست.
حسین متعارفی رئیس مجتمع آموزش عالی سلامت خوی هم در این همایش گفت: پرستاری در سلامت جامعه نقش اول را ایفا می کند و ارتقای کیفیت خدمات در این بخش بسیار لازم است.
این همایش با حضور بیش از ۴۰۰ تن از فعالان و پژوهشگران عرصه سلامت از ۲۰ استان کشور در سالن مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان خوی ترتیب یافت.
نخستین همایش ملی ارتقای خدمات پرستاری خوی با محوریت بهبود تعامل با بیمار در این شهرستان برگزار شد.
در ادامه این همایش از نماد ارتقای خدمات پرستاری رونمایی شد.
برپائی نمایشگاهی از تازه های کتاب در مورد پرستاری از جمله برنامه های جنبی این همایش سه روزه است.
این همایش چهاردهم اسفند ماه با معرفی مقالات برتر به کار خود پایان می دهد.
شهرستان خوی با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۱۳۰ کیلومتری شمال مرکز آذربایجان غربی واقع است.
________________________________________
خبر ۱۳ اسفند : جزئیات پرداخت کارانه پرستاران
دکتر سید حسن هاشمی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه پرداخت مبتنی بر عملکرد بر چه اساسی اعمال خواهد دشد، افزود: بر اساس قانون جدید، هر کسی که خدمت بیشتری ارائه کند، دریافتی بیشتری خواهد داشت و ما معتقدیم که پرداخت مبتنی بر عملکرد در مراکز درمانی، به عدالت نزدیک است.
وی با عنوان این مطلب که اجرای آزمایشی پرداخت مبتنی بر عملکرد در تعدادی از بیمارستان ها آغاز شده است، ادامه داد: ظرف ۶ ماه آینده و پس از ارزیابی آن، اجرای قانون پرداخت مبتنی بر عملکرد سراسری خواهد بود.
وزیر بهداشت تاکید کرد: پرداخت کارانه ها به گروه های پزشکی، از محل درآمد بیمارستان و پزشکان انجام می شود.
به گفته هاشمی، پرداخت مبتنی بر عملکرد به گروه های پزشکی از جمله پرستاران، قطعی خواهد بود.
________________________________________
خبر ۶ اسفند ۹۳: استخدام ۱۰۰۰ پرستار در مراکز درمانی تأمین اجتماعی
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه ارتقاء سطح خدمات پرستاری در تأمین اجتماعی یکی از راهبردهای اصلی سازمان است، گفت: در سال ۹۳ با استخدام یک هزار پرستار در مراکز درمانی سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور قدم بزرگی در این رابطه برداشته شد.
به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش در مراسم روز پرستار افزود: در فطرت و ذات پرستاران نهاده‌هایی وجود دارد که این حرفه را به عنوان شغل و نوع خدمت به جامعه انتخاب کرده‌اند.
وی ادامه داد: خدمت در سازمانی که خدمات آن برای رفع مشکلات درمانی و معیشتی آسیب پذیرترین اقشار جامعه مصروف می‌شود؛ نعمتی الهی است.
دکتر نوربخش با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان مجموعه تأمین اجتماعی را پرستاران تشکیل می‌دهند، گفت: ۲۰درصد کل کارکنان سازمان پرستاران هستند که سازمان برای ارتقاء منابع انسانی در این بخش باید سرمایه‌گذاری کند.
وی افزود: از ارتقاء سطح دانش پرستاران تا فراهم کردن امکانات مناسب‌تر برای ارائه خدمت جزء این سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.
دکتر نوربخش به بحث معیشتی جامعه پرستاران در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: برای بهره‌وری بیشتر، ایجاد انگیزه و تناسب معیشتی و سلامتی این قشر باید توجه ویژه شود.
وی اظهار کرد: به منظور ارتقاء سطح علمی پرستاران آموزش‌های ضمن خدمت و امکان ادامه تحصیل در رشته‌های مورد نیاز سازمان نیز اقداماتی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: باید طرح جدیدی در سازمان اجرا شود تا مدیریت سیستم‌های پرستاری بهبود یابد و شاهد ارتقاء فرایند مدیریت بیمارستانی باشیم.
________________________________________
خبر ۵ اسفند ۹۳: مجوز استخدام ۹۰۰ پرستار در استان فارس صادر شد
گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، محمدهادی ایمانیه ظهر امروز ظهر امروز در آئین بزرگداشت روز پرستار با بیان اینکه در کمتر کشوری چنین اختلاف و فاصله‌ای میان درآمد پزشکان و پرستاران وجود دارد، اظهار داشت: این فاصله که از عدالت علوی به دور است شایسته جامعه اسلامی نیست.وی با تأکید بر اینکه مطالبات برحق پرستاران باید با درایت، اخلاص و چشم‌پوشی از منافع شخصی پیگیری شود، افزود: مسئولان کشوری از جمله وزیر بهداشت، دولت و مجلس نیز با این سیستم طبقاتی روبه‌رو شده‌اند که اصلاح آن نیاز به صرف زمان و برنامه‌ریزی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در یک سال گذشته به دلیل اجرای طرح تحول در نظام سلامت فشار مضاعفی به کادر درمانی به ویژه پرستاران در بیمارستان‌های دانشگاهی وارد شده، خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه در سال‌های گذشته آسیب‌های بسیاری بر جامعه پزشکی ایران تحمیل کرده که پرستاران نیز با تحمل دردها و بی‌پولی‌های بیماران از این لطمات بی‌نصیب نبوده‌اند.
ایمانیه با بیان اینکه خوشبختانه امروز با توجهات حکیمانه مقام معظم رهبری و تلاش‌های دولت و وزارت بهداشت بسیاری از این موانع برطرف شده، تصریح کرد: این موضوع بدون تردید سبب آرامش پرستاران نیز شده است.
وی تأکید کرد: حذف زیرمیزی‌ها، هتلنیگ مناسب در محیط کار، تخصصی شدن بخش‌های ویژه بیماران سرطانی از نکات مثبتی است که در بهبود وضعیت شغلی پرستاران مؤثر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به یکی از مهم‌ترین درخواست‌های پرستاران درمورد افزایش تعرفه خدمات بیان کرد: باز توزیع این تعرفه‌ها و میزان سهم پزشک و پرستار تا هفته گذشته مشخص نبود و پیش از این به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شد.
ایمانیه عنوان کرد: در بخشنامه‌های جدید پرداخت تعرفه به پزشکان به صورت پلکانی انجام می‌شود که بر این اساس ۴۵ درصد تعرفه به پزشکان تعلق گرفته که با کسر مالیات به ۳۴ درصد می‌رسد.
وی با درخواست از پرستاران معترض مبنی بر اینکه به جای برخورد احساسی با موضوع، مطالبات به حق خود را با جدیت و سماجت پیگیری کنند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرستاران را در راستای پیگیری مطالبات قانونی خود همراهی می‌کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی آمادگی کامل خود را برای اجرای قانون تعرفه خدمات پرستاری حتی در کل استان فارس اعلام می‌کند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های استان فارس کمبود نیروی پرستار دارند و افزایش تعداد پرستار از مطالبات به‌حق جامعه پرستاری است که در این راستا مجوز استخدام ۹۰۰ پرستار در استان صادر شده است.
ایمانیه با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های پرستاری یکی از برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، افزود: این موضوع که کیفیت آموزش در دانشگاه‌های سراسری بیشتر از دانشگاه‌های آزاد است واقعیتی غیر قابل انکار است.
وی خاطرنشان کرد: از این پس هر یک از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های آزاد که قصد فعالیت در سیستم دانشگاه را داشته باشند باید ابتدا در آزمون سطح‌بندی شرکت کرده و پس از گذراندن دوران کارآموزی فعالیت خود را آغاز کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: بازرسی و نظارت بیشتر بر واحدهای دانشگاه آزاد و اولویت گذراندن طرح برای دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های سراسری از دیگر اقدامات دانشگاه در راستای کیفی‌سازی پرستاری در استان فارس است.
________________________________________
خبر ۲ اسفند ۹۳: بیمارستان های جدید معطل استخدام نیرو مانده اند.
سیدحسن هاشمی در رابطه با وضعیت نیروی انسانی به فارس گفت: ما هم اکنون از نظر وضعیت نیروی انسانی مشکلات بسیاری داریم و یکی از چالش‌های ما همین موضوع است به طوری که از ابتدای دولت تاکنون حتی مجوز استخدام یک نفر را نتوانسته‌ایم داشته باشیم.
وی ادامه داد: اکنون بیمارستان‌هایی داریم که تکمیل شده‌اند ولی به دلیل نبود نیروی انسانی به بهره‌برداری نرسیده‌اند در این زمینه جلسات متعددی برگزار کردیم و شخص رئیس جمهور و معاون اول وی دستور دادند که به موقع این چالش را حل و فصل کنند.
وزیر بهداشت گفت: هم اکنون برای پرداخت حقوق ۹۵ هزار نفر پرسنل اعتباری نداریم و تعداد نیروی پرستاری که به ازای هر هزار نفر داریم ۱.۲ است.
هاشمی تصریح کرد: این در حالی است که همین شاخص در منطقه ۲.۷ است و در برخی از کشورها مانند ژاپن به ازای هر هزار نفر ۱۳ نیرو و در اروپا به ازای هر هزار نفر ۸ نیرو است.
وی گفت: فاصله ما تا استاندارد شدن وضعیت نیروها زیاد است و اکنون وضعیت نیروهای خدمتی نیز مشکل دیگری است که وجود دارد که از این بابت نیز با کمبود مواجهیم.
امسال از محل اعتبارات صرفه جویی یارانه ها ۴۸۰۰ میلیارد تومان و از محل یک درصد ارزش افزوده حدود ۲ هزار میلیارد تومان و از محل اعتبار پزشک خانواده نیز حدود ۲ هزار میلیارد تومان به اعتبارات وزارت بهداشت اضافه شد که بخش مهمی از این اعتبار برای کاهش فرانشیز خدمات بستری در بیمارستانهای دولتی و افزایش حدود ۲.۵ برابری تعرفه خدمات پزشکان متخصص هزینه شد.
________________________________________
خبر ۲۵ بهمن ۹۳ : مبلغ جدید کار دانشجویی برای گروه علوم پزشکی اعلام شد
معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت مبلغ هر ساعت کار دانشجویی سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ را اعلام کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس ابلاغ این معاونت به دانشگاه های علوم پزشکی، تصمیم گیری در مورد تعیین حداکثر میزان پرداختی و فعالیت های دانشجویی در زمینه های بالینی به عهده هیات رئیسه دانشگاه است.
بر اساس این ابلاغ، مبلغ کار دانشجویی برای دانشجویان علوم پزشکی در مقطع کارشناسی و پایین تر به ازای هر یک ساعت کار ۱۵ هزار ریال و مبلغ کار دانشجویی برای دانشجویان علوم پزشکی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای به ازای هر یک ساعت کار ۱۸ هزار ریال است.
این ابلاغ از سوی دکتر نبی مطلبی مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت ابلاغ شده است.
________________________________________
خبر ۲۱ دی ۹۳ : ۹۰۰ پرستار در استان فارس استخدام می‌شوند‌
خبرگزاری تسنیم: قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت و افزایش کار پرستاران سبب شده که علوم پزشکی شیراز ۹۰۰ نفر پرستار را به کادر درمانی خود اضافه کند.
سید محمد کاظم تدین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت اظهار داشت: اجرای این طرح سبب افزایش کار پرستاران شده و با توجه به قانون ارتقای بهره‌وری کار پرستاران مبنی بر کاهش ساعات کار پرستاران دولت مجوز به‌کارگیری ۹۰۰ نفر نیروی پرستار و نیروهای وابسته به پرستاری مثل اتاق عمل و هوش‌بری را به دانشگاه علوم پزشکی شیراز داد.
وی با بیان اینکه این کار در دو مرحله انجام می‌شود، گفت: با توجه به تعداد متقاضیان در مرحله نخست ۵۴۰ نفر جذب شده و امید است تا پایان سال مابقی افراد از نیروهایی که طرح‌شان تمام شده، جذب شوند.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: این ۵۴۰ نفر از آبان‌ماه در بیمارستان شیراز و شهرستان‌های استان فارس مشغول به کار شدند.
وی با بیان اینکه رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی یکی از راه‌های کاهش سزارین است، تصریح کرد: در ‌۷ ماه ‌اجرای طرح ترویج زایمان طبیعی در کل استان فارس به طور میانگین ۱۱ درصد میزان سزارین در بخش دولتی کاهش پیدا کرده ‌و در بخش دولتی و خصوصی سر جمع کاهش ۶ درصد کاهش داشته است.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز‌ افزود: همچنین به همه بیمارستان‌های خصوصی ابلاغ شده که زایشگاه داشته باشند و در چند ماه گذشته ۳ بیمارستان خصوصی مجهز به زایشگاه شده‌اند و مابقی هم در حال تجهیز زایشگاه‌ها هستند. اگر بیمارستان‌های خصوصی میزان سزارین خود را کاهش ندهند درجه ارزشیابی بیمارستانی‌شان یک درجه کاهش پیدا می‌کند.
وی اظهار داشت: هدف دولت در این امر رسیدن کشور به میزان ۳۵ درصد است که تحقق کامل این امر حدود ۲ سال زمان می‌برد و در این امر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بسیار مهم است.
تدین درباره افزایش ۲.۵ برابری حقوق کارکنان اورژانس پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: با توجه به این‌که کتاب جدید تعرفه‌ها از اول مهر ماه ابلاغ شد، نحوه باز توزیع و تقسیم درآمدهایی که بر اثر افزایش تعرفه‌ها برای بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که بین ۲ تا ۳ برابر کارانه پرداخت شود.
وی با بیان اینکه برخی مواقع کارانه را تحت عنوان حقوق تعریف می‌کنند که درست نیست، افزود: آن قسمت کارانه که کارکرد آن‌ها در بیمارستان انجام شده بین ۲ تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند و زمان اجرای این مصوبه یکم آبان ماه بوده است.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: پرداختی‌های کارکنان وزارت بهداشت و درمان که سال‌های گذشته ۱ تا ۲ سال هم تأخیر داشت تا شهریور ماه کامل پرداخت شده و بسیاری از بیمارستان‌های‌ استان فارس هم سه ماهه سوم را به‌صورت علی الحساب دریافت کردند.
________________________________________
خبر ۲۰ دی ۹۳: استخدام پیمانی در وزارت بهداشت بستگی به نظر دولت دارد/ تأخیر ۷ ماهه در پرداخت بودجه بهداشت
قائم‌مقام وزیر بهداشت وضعیت استخدامی نیروهای جدید را اعلام کرد و گفت: در زمینه نیروی پرستاری و نیروی فنی کمبود جدی داریم.
ایرج حریرچی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در رابطه با وضعیت استخدام نیروهای جدید گفت: در زمینه نیروی پرستاری و نیروی فنی کمبود جدی داریم که این وضعیت با توجه به معیارهای داخلی و بین‌المللی برآورد شده است.
وی ادامه داد: وضعیت استخدام پیمانی نیروها بستگی به سیاست‌های دولت دارد ولی از طریق خرید خدمت اقدامات قابل توجهی انجام خواهیم داد.
حریرچی در مورد اختصاص بودجه ویژه برای استخدام نیروها گفت: در بسته هتلینگ برای استخدام نیروها بودجه در نظر گرفته‌ایم و با توجه به افزایش فعالیت‌هایمان منابعی را پیش‌بینی کرده‌ایم که بتوانیم از آن استفاده کنیم.
معاون کل وزیر بهداشت در رابطه با رقم اختصاص یافته به موضوع استخدامی‌ها گفت: پس از اینکه لایحه بودجه به تصویب مجلس برسد در مورد رقم آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و فکر می‌کنم باید در این زمینه، اعتبارات را جابه‌جا کنیم. ما هم اکنون رشد بودجه‌مان فقط ۳ درصد بوده است و باید ببینیم چه مقدار از آن قطعی است و مجلس چه تغییراتی را لحاظ می‌کند.
وی در رابطه با تأخیر در اختصاص بودجه معاونت بهداشتی گفت: بودجه بهداشتی با ۷ ماه تأخیر داده شده و در این فاصله از جابه‌جایی اعتبارات استفاده کرده‌ایم.
حریرچی در مورد رقم این بودجه گفت: عمده این اعتبارات یک درصد ارزش افزوده بوده که ۳ هزار میلیارد تومان است و ۲۰۲۷ میلیارد تومان آن مربوط به برنامه پزشک خانواده بوده که با تأخیر قابل توجهی مواجه بوده است.
قائم‌مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: جابه‌جایی‌های اعتبارات را در حد توان و اختیاری که داشته‌ایم انجام داده‌ایم و اکنون روند پرداخت‌ها آغاز شده و تسریع هم می‌یابد. با این وجود باید ۹ دوازدهم این اعتبارات محقق می‌شد که هنوز عملیاتی نشده است.
________________________________________
خبر ۷ دی ۹۳: استخدام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی زاهدان از متخصصان رشته زنان و زایمان
___
خبر ۱ دی ۹۳: استخدام قراردادی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
___
خبر ۱ دی ۹۳:استخدام شرکت ثمین گستر کارمانیا پیمانکار تامین نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز
________________________________________
خبر ۱۰ آذر ۹۳:حداقل حقوق پرستاران ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
معاون درمان وزیر بهداشت گفت: نظام جدید پرداخت حقوق و مزایای پرستاران و پیراپزشکان مراکز درمان دولتی اعلام و از اول آبان اجرایی می‌شود. این شیوه پرداختی بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد اجرا می‌شود و حداقل دریافتی پرستاران و کارشناسان پیراپزشک یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. محمد آقاجانی افزود: نظام جدید پرداخت به کارکنان غیر پزشک بیمارستان‌ها به عنوان نظام مبتنی بر عملکرد شناخته می‌شود و پرستاران و پیراپزشکان براساس میزان و حجم خدمات، سختی کار و نوع بخشی که در آن فعالیت می‌کنند و کیفیت کارشان دریافتی بیشتری خواهند داشت. وی گفت: افزایش دریافتی حقوق پرستاران و پیراپزشکان با توجه به افزایش درآمد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی که ناشی از بهبود کیفیت خدمات آنهاست صورت می‌گیرد. وی ادامه داد: نظام جدید پرداخت به کارکنان غیر پزشک بیمارستانها به عنوان نظام مبتنی بر عملکرد شناخته می شود و پرستاران و پیراپزشکان بر اساس میزان و حجم خدمات،سختی کار و نوع بخشی که در آن فعالیت می کنند و کیفیت کارشناسان دریافتی بیشتری خواهند داشت. وی گفت: افزایش دریافتی حقوق پرستاران و پیراپزشکان با توجه به افزایش درآمد بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی که ناشی از بهبود کیفیت خدمات آنهاست صورت می گیرد. معاون وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که میانگین افزایش حقوق پرستاران و پیراپزشکان یا حداقل و حداکثر افزایش آن چقدر است، توضیح داد: نمی توانیم میانگین یا حداقل و حداکثری برای افزایش حقوق و دریافتی آنان اعلام کنیم چون بیمارستان به بیمارستان فرق می کند و مانند تعرفه های پزشکی نیست که بتوانیم برای آن حداقل و حداکثر و میانگین اعلام کنیم. آقاجانی ادامه داد:‌ با این وجود با توجه به حجم و سختی کار پرستاران و پیراپزشکان میزان افزایش حقوق و مزایای ‌آنها برایشان چشمگیر خواهد بود و با توجه به برآوردی که داریم مجموع میزان دریافتی پرستاران از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نخواهد بود.
________________________________________
خبر ۶ آذر ۹۳: دعوت به همکاری کارشناس مجری
دعوت به همکاری کارشناس مجری
جهت مشاهده متن این اگهی بر روی لینک بالا کلیک نمایید
________________________________________
خبر ۱ آذر ۹۳: مشاور وزیر بهداشت خبر داد به‌کارگیری ۱۶هزار پرستار شرکتی تا دی‌ماه
مشاور وزیر بهداشت با اشاره با اعلام نتایج اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به دولت و مجلس گفت: بخش زیادی از معوقات پرستاران به روز شده است، حدود ۱۶ هزار پرستار شرکتی نیز تا دو ماه آینده در وزارت بهداشت به‌کارگیری می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری میزان، عباس زارع نژاد با بیان اینکه تا کنون بخش قابل توجهی از معوقات پرستاران به روز شده است، افزود: وزارت بهداشت به دنبال ارتقای دانش حرفه‌ای پرستاران و رفع کمبودهای نیروی پرستاری در مناطق محروم است، همچنین ساماندهی سرویس های پرستاری در سطح جامعه از جمله مراقبت در منزل در دست اقدام است.
کمبود نیروی مرد را در حوزه پرستاری
وی با ابراز امیدواری از رفع مشکلات و اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در آینده خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل کمبود نیروی مرد را در حوزه پرستاری داریم و زنان بیشتر در رشته‌های علوم پزشکی پذیرفته می‌شوند. این مسئله به ویژه برای ارائه خدمت در مناطق محروم مشکلاتی را ایجاد کرده است زیرا زنان برای حضور در مناطق محروم با محدودیت روبرو هستند.
توجه ویژه به وضعیت معیشتی پرستاران
مشاور وزیر بهداشت ادامه داد: این وزارتخانه اقداماتی را برای رفع این مشکل در دست دارد تا این نسبت‌ها در آینده اصلاح شود.
زارع نژاد در ادامه تأکید کرد: وزارت بهداشت نسبت به مسائل و مشکلات پرستاری بی اعتنا نیست و به وضع معیشتی پرستاران بیش از گذشته توجه دارد.
وی درباره برنامه های وزارت بهداشت در حوزه پرستاری نیز گفت: دانشجویان پرستاری که ترم های پایانی را می گذرانند، در بیمارستان ها جذب شده اند.
اعلام نتایج اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به دولت و مجلس
مشاور وزیر بهداشت با بیان این که نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در ایران فاصله زیادی با بسیاری از کشورها دارد، از اجرای آزمایشی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در چند بیمارستان کشور خبر داد و افزود: نتایج آن به دولت و مجلس اعلام خواهد شد.
زارع نژاد به آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ارائه آموزش‌های ضمن خدمت به پرستاران اشاره کرد و افزود: پرستاران می توانند در نظارت بر طرح تحول نظام سلامت در بیمارستانها وزارت بهداشت را یاری دهند.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین درباره اخباری مبنی بر بکارگیری ۱۶هزار نیروی پرستاری طی یکی دو ماه آینده، گفت: در این راستا پرستاران از محل طرح تحول سلامت و به شکل شرکتی به خدمت گرفته خواهند شد.
اجرای طرح‌های ضربتی برای جبران کمبود نیروی پرستاری
مشاور وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با مشکل جدی کمبود پرستار رو‌به‌رو هستیم، گفت: طرح‌های ضربتی برای جبران کمبود در آینده‌ای نزدیک پایه‌ریزی شده و به اجرا در خواهند آمد.
زارع نژاد با اشاره به اینکه، کتاب جدید تعرفه سلامت با تعامل و تایید همه بوردهای آموزشی و انجمن های علمی تخصصی بالینی، تشخیصی و توانبخشی تدوین است، گفت: کمیته کشوری تدوین نظام پرداخت به پرسنل غیر پزشک جهت ایجاد عدالت در نظام پرداخت تشکیل شده است.
مدیریت نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد
وی با تأکید بر اینکه، وزارت بهداشت با جدیت و تلاش در صدد حل مشکلات جامعه پرستاری و سایر کارکنان بیمارستان هاست، افزود: سعی داریم به گونه‌ای گام بر داریم که منابع بیمارستان‌ها مدیریت شود و نظام پرداخت مبتنی بر عملکرد باشد.
برقراری توازن در دریافتی کارکنان بخش دولتی، خصوصی و عمومی
وی گفت: تلاش این است با تدبیر عمل کنیم تا مشکلات در فضایی آرام حل شوند. در برنامه‌ریزی‌ها در راستای اجرای کتاب تعرفه سلامت همه گروه‌های پزشکی مدنظر وزارت بهداشت قرار دارند. ضمن اینکه به‌منظور ایجاد تعادل در جذب نیروی انسانی، در میزان دریافتی کارکنان در هر ۳بخش دولتی، عمومی و غیردولتی و خصوصی توازن برقرار خواهد شد.
________________________________________
خبر ۳۰ شهریور ۹۳: استخدام ۱۶۰۰۰ پرستار وکمک پرستار تا دو ماه آینده
معاون مدیریت منابع و نیروی انسانی وزیر بهداشت از تکمیل مراحل استخدامی ۱۶۰۰۰ پرستار و کمک پرستار تا دو ماه آینده خبر داد.دکتر ایرج حریرچی در حاشیه نخستین همایش ساخت بیمارستان های جدید در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: استخدام این تعداد نیروی انسانی از تیر آغاز شده و بر اساس نیاز کنونی بیمارستان هاست.وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروی انسانی لازم برای بیمارستان های جدیدی که برای ساخت آنها برنامه ریزی شده است، وجود دارد؟ افزود: متاسفانه با وجود اینکه در برخی رسته ها مانند مامایی با بیکاری مواجهیم در رسته های پرستاری و کمک پرستار با کمبود مواجهیم و به این علت وزارت بهداشت امسال با افزایش ظرفیت پذیرش این رسته ها در دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین ایجاد رشته های جدید مانند تکنسین فوریت های پزشکی، سعی کرده است این کمبود نیرو را به تدریج جبران کند.دکتر حریرچی افزود: در بیمارستان های جدید که قرارداد ساخت و راه اندازی بسته شده است، استخدام نیروی انسانی را با مدلی جدید و نه به شکل سنتی انجام می دهیم تا هم درآمد این نیروها افزایش یابد و هم درگیر برخی محدودیت های استخدامی نباشیم.وی گفت: امیدواریم به تدریج با افزایش آمار زایمان طبیعی در کشور و بخشنامه وزارت بهداشت درباره به کارگیری ماماها در بخش های زنان، اشتغال ماماها نیز روند مناسب تری پیدا کند.
________________________________________
خبر ۲۷ مراد ۹۳ : شرایط استخدام پرستاران شرکتی در بیمارستانهای دولتی اعلام شد
رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: شرایط جذب پرستاران به صورت شرکتی در وزارت بهداشت بازنگری شد و اکنون با حقوق حداقل ۱.۵ میلیونی تومانی و بیمه الزامی شرایط مناسبی برای جذب پرستاران شرکتی ایجاد شده است.
به گزارش گروه جامعه رویکرد به نقل از سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی در خصوص بازنگری در شرایط پذیرش پرستاران شرکتی گفت: با توجه به منع سازمان مدیریت در استخدام های دولتی، وزارت بهداشت به انتخاب دو راه، بین تداوم وضع موجود و کمبود نیروی پرستاری در کشور یا استخدام پرستاران به صورت شرکتی برای رفع کمبودها مخیر بود که بنا بر اعلام وزیر بهداشت مقرر شد که با لحاظ شرایط و ضوابط خاص، برای پرهیز از هرگونه اجحاف در حق پرستاران، استخدام گروه پرستاری به صورت شرکتی انجام شود.
وی افزود: به دنبال همکاری بسیار خوبی که بین معاونت پرستاری، معاونت توسعه و معاونت درمان وزارت بهداشت شکل گرفت و وزیر بهداشت نیز از آن حمایت کرد، قرار است نقاط ضعفی که پیش از این در استخدام شرکتی پرستاران وجود داشت، برطرف شود و با بازنگری های انجام شده، شرایط خوبی در این نوع از استخدام ها حاکم شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری با تشریح بازنگری های صورت گرفته در استخدام پرستاران شرکتی، گفت: اول اینکه مقرر شد، پرستاران شرکتی کمتر از پرستاران دولتی و قراردادی حقوق نگیرند و حتی به منظور ایجاد جاذبه، از میزان حقوق بهتری نیز بهره مند شوند و بنا بر اعلام رسمی معاون توسعه وزارت بهداشت، حداقل حقوق یک میلیون ۵۰۰ هزار تومان برای پرستاران شرکتی لحاظ می‌شود که با احتساب سایر موارد نظیر کارانه و امثالهم این مبلغ به بیش از این رقم می‌رسد که به نظر دریافتی نسبتاً مناسبی است.
وی اضافه کرد: دریافتی منطقی و مناسب در حقیقت استراتژی ای در جهت جاذبه دار کردن و از بین بردن دافعه های شغل پرستاری است زیرا با توجه به سختی و طاقت فرسا بودن این شغل، بسیاری از فارغ التحصیلان ما وقتی تناسبی بین دستمزد و سختی کار نمی دیدند(به ویژه در مورد استخدام های شرکتی)، ترجیج می دادند در خانه بمانند، ولی وارد بازار کار نشوند.
وی افزود: نکته دیگری که بر آن تأکید شده است، بحث الزام شرکت ها به بیمه کردن پرستاران است، بدین معنا که سوابق خدمتی پرستاران حفظ می‌شود و بر اساس آنچه پیش بینی شده است، شرکت ها ملزمند که پرستاران را تحت پوشش بیمه قرار دهند.
میرزابیگی، عقد قرارداد شفاف و با اطلاع طرفین (پرستاران و شرکت ها) و ارائه نسخه سوم قرارداد به پرستاران را از دیگر شرایط لحاظ شده در خصوص نیروهای شرکتی خواند و گفت: به نظر می رسد با لحاظ این شرایط بسیاری از نقاط ضعفی که همواره جزو دغدغه های جامعه پرستاری و سازمان نظام پرستاری بود مبنی بر اینکه شرکتها، در حق پرستاران شرکتی اجحاف کرده و آنها را استثمار می کنند، منتفی می‌شود.
وی افزود: به این ترتیب دیگر بستری برای استثمار پرستاران به شکلی که سابقاً شاهد آن بودیم، وجود نخواهد داشت به ویژه آنکه در نظر است، شرکت های فاقد صلاحیت لازم، همانند آنجه در گذشته داشتیم، نتوانند در این عرصه ورود کنند و این گونه نباشد که شرکتی ناشناخته با مسئولیت فردی که سواد تخصصی لازم در حوزه پزشکی و پرستاری را ندارد، بتواند با نیت سودآوری وارد این حوزه شود.
وی اظهار کرد: پیشنهاد و تلاش ما این است، شرکت ها توسط خود گروه های پرستاری و پیراپزشکی راه اندازی شود. پرستاران و پیراپزشکان از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و با تشکیل شرکت هایی در این حوزه خودشان در پذیرش مسئولیت دخالت کنند تا کسانی وارد عرصه شوند که به مسائل حوزه سلامت و سیستم بهداشت و درمان آشنایی و تسلط کافی داشته باشند.
رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: البته به دنبال پیگیری های سازمان نظام پرستاری و اعلام نگرانی نمایندگان پرستاری به ویژه در جلسه اخیر شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت نسبت به مشکلات احتمالی در خصوص پرستاران شرکتی، دکتر هاشمی نیز بر این نظر بود که اگر قرار بر استخدام شرکتی گروه پرستاری است باید این اتفاق در شرایطی بیفتد که انگیزه لازم برای استقبال پرستاران از این نوع استخدام وجود داشته باشد تا بتوان از این مسیر تا حدی کمبود نیروی پرستاری در سیستم بهداشت و درمان کشور را جبران کرد.
وی تصریح کرد: به نظر می رسد، شرایط لحاظ شده از نظر سازمان نظام پرستاری نیز شرایطی قابل قبول و پسندیده است و به دنبال بازنگری های صورت گرفته بسیاری از نقاط ضعفی که به سیستم نظام سلامت آسیب می زد و موجب بروز مشکلاتی برای پرستاران، بیمارستانها و مراکز درمانی شده بود، مرتفع شده و می تواند پاسخگوی دغدغه های جامعه پرستاری باشد.
میرزابیگی با اشاره به برآوردهای صورت گرفته، جذب ۱۶ هزار نفر در گروه پرستاری (اتاق عمل، هوشبری، پرستار و بهیار) را در بهبود نسبی وضعیت موجود مثبت ارزیابی کرد و گفت: مبنای محاسبه ما برای برآورد میزان نیاز، بر اساس تعداد پرستار به بیمار با لحاظ سطح بندی بود زیرا در کشور ما محاسبه به روش پرستار به تخت جواب نمی دهد چرا که در برخی بخشها نظیر اتاق عمل، اورژانس، درمانگاه، دیالیز، آنژیوگرافی و امثالهم اصلاً تخت ها محاسبه نمی شوند ولی به هر حال در این بخش ها نیز با توجه به حضور بیمار نیاز به خدمات پرستاری و مراقبتی وجود دارد.
وی افزود: به نظر می رسد با لحاظ شرایط سیستم بهداشت و درمان در کشور ما، این روش محاسبه، دقیق ترین روش محاسبه نیاز ما به پرستار است که با تفاهمی که با حوزه معاونت توسعه داشتیم برآوردها برای اعلام نیاز به پرستار بر این اساس انجام شد.
وی گفت: البته به شرط آنکه در بیمارستانها و دانشگاه های علوم پزشکی از پرستاران واقعاً در بالین و در بخش ها استفاده شود و در سایر بخش ها سایر امور غیر پرستاری به این نیروها محول نشود.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به تأمین اعتبار جذب ۱۶ هزار نفر گروه پرستاری، گفت: برای تمام این ۱۶ هزار نفر و حتی بیشتر، تأمین اعتبار لازم به صورت دقیق دیده شده است و هیچ مشکلی به لحاظ اعتباری وجود ندارد و به نظر می رسد، ان شاء الله شرایط خوبی را تجربه خواهیم کرد.
________________________________________
خبر ۱۸ مرداد ۹۳ : استخدام ۱۶ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت
وزارت بهداشت از جذب ۱۶هزار نیرو در راستای طرح تحول سلامت در رشته های پرستاری، تکنسین های بیهوشی، اتاق و بهیار جذب می شوند.
ایرج حریرچی معاون مدیریت منابع و نیروی انسانی وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، گفت: کل بودجه مصوب طرح تحول ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که سال گذشته ۱۸۰۰ میلیارد تومان و امسال هم تا به حال ۶۰۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت شده است.
وی در خصوص کمبود نیروی انسانی با شروع طرح تحول افزود: درصدی از فعالیت ها افزایش پیدا کرده است که البته توزیع این افزایش فعالیت متفاوت است، چرا که برخی از مراکز با فشار مضاعف روبرو هستند و در برخی از مراکز دیگر برخلاف افزایش نسبی هنوز این مراکز زیر ظرفیت، خدمت ارائه می دهند.
حریرچی عنوان کرد: عمده مشکل ما در نیرو، کمبود نیروهای پرستاری، تکنسین اتاق عمل، بیهوشی و بهیار است که قرار شده که ۱۶ هزار نیرو در این ۴ رشته خارج از سیستم استخدام به صورت قراردادی از بسته هتلینگ که دیده شده تامین شود.

 

اخبار استخدام دانشگاه علوم پزشکی همدان
خبر ۱۷ فروردین ۹۴: همدان کمبود پزشک متخصص ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: خوشبختانه در شهرستان همدان کمبود پزشک متخصص وجود ندارد.
دکتر "حبیب‌الله موسوی بهار" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه همدان، افزود: در تعدادی از شهرستان‌های استان، در بعضی از رشته‌ها از جمله زنان، جراحی عمومی، ارتوپدی و ارولوژی با کمبود پزشک متخصص مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: در سال ۹۴، نمی‌توانیم برنامه‌ریزی برای تربیت پزشک متخصص داشته باشیم اما هر ساله برای جذب پزشک با وزارتخانه رایزنی می‌کنیم تا در هنگام توزیع سهم مناسبی به استان اختصاص یابد.
موسوی بهار با اشاره به طرح ماندگاری پزشکان متخصص در طرح تحول نظام سلامت، گفت: تلاش ما بر این است تا با افزایش میزان پرداختی به پزشکان حاضر در مناطق محروم، آن‌ها را در آن مناطق ماندگار کنیم.
وی در ادامه به خدمات ارائه شده در ایام تعطیلات نوروز ۹۴ اشاره و اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال، ۱۶ بیمارستان فعالیت داشتند و خدمات سونوگرافی، رادیولوژی و دندانپزشکی نیز به مراجعه کنندگان ارائه شد.
موسوی بهار ادامه داد: همچنین ۴۵ پایگاه اورژانس و امداد هوایی نیز در این ایام به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم بود.
وی درباره عمل جراحی قلب باز در همدان گفت: ماهیانه بین ۶۰ تا ۷۰ عمل جراحی قلب باز در بیمارستان اکباتان همدان و تعداد زیادی جراحی به صورت غیرباز انجام می‌شود.
________________________________________
خبر ۲۶ مهر ۹۳: یازدهمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی
با استعانت از درگاه خداوند متعال به اطلاع می رساند ، هیات اجرائی جذب دانشگاه علوم پزشکی همدان یازدهمین فراخوان جذب و استخدام عضو هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی دانشگاه را برگزار می نماید ثبت نام به صورت متمرکز و اینترنتی بوده و ملاک ثبت نام در فراخوان متقاضیان گرفتن کد رهگیری و ارسال مدارک درخواستی در مهلت مقرر بصورت حضوری یا پستی به دبیرخانه هیات اجرایی جذب هیات علمی دانشگاه مربوطه می باشد
ثبت نام بامراجعه به آدرس اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی همدان www.umsha.ac.ir و آدرس اینترنتی وزارت بهداشت و درمان انجام می پذیرد

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید