ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

مدتیست دانشجویان پرستاری دانشگاههای مختلف علوم پزشکی به آئین نامه جدید آموزش کارشناس پرستاری در بیمارستانهای خصوصی ودولتی بجای دانشگاهها اعتراض دارند .


محمد شريفي مقدم روز يکشنبه در نشست خبري به مواضع سازمان نظام پرستاري در دوره جديد اشاره کرد و افزود: نزديک به ?? سال است که داد مي زنيم کمبود پرستار داريم داريم، اما مسئولان امر همواره از پاسخگويي به مسائل و مشکلات پرستاري شانه خالي کرده اند.
شريفي مقدم به برنامه وزارت بهداشت در دولت يازدهم در حوزه پرستاري اشاره کرد و افزود: از يک سال پيش مسئولين وزارت بهداشت کمبود نيروي پرستاري را برجسته کرده اند و به همين بهانه، موضوع جذب کمک پرستاري و بهياري يک ساله را مطرح کرده اند.
وي با تاکيد بر اينکه وزارت بهداشت مي خواهد جامعه پرستاري را تضعيف کند، گفت: مسئولين وزارت بهداشت آمده اند و ?? وظيفه به وظايف کمک بهياري اضافه کرده اند و تحت عنوان کمک پرستار، مي خواهند نيروي پرستاري جذب کنند. در حالي که شرح وظايف کمک بهياران معلوم است.
وي با اشاره به طرح تامين نيروي پرستاري که در دهه ?? در وزارت بهداشت تهيه و مصوب شد، گفت: قرار بود بر اساس اين طرح کارشناسي، به عدد يک تخت بيمارستاني به ازاي هر ?.? پرستار مي رسيديم که متاسفانه سازمان مديريت و برنامه ريزي وقت با آن مخالفت کرد.
قائم مقام سازمان نظام پرستاري، خواستار لغو فوري طرح تربيت نيروي پرستاري در بيمارستان ها شد و گفت: وزارت بهداشت با اجراي اين طرح وارد چالش جدي با پرستاران مي شود.
قائم مقام سازمان نظام پرستاري با عنوان اين مطلب که هم اکنون ?? هزار کمک بهيار آماده کار در کشور وجود دارد، افزود: اگر وزارت بهداشت فردا فراخوان بدهد، همه اين کمک بهياران جذب مي شوند.
وي با عنوان اين مطلب که مسئولين وزارت بهداشت درد مردم را ندارند، گفت: هدف از جذب کمک پرستار و بهيار، تضعيف جايگاه پرستاري در کشور است.
شريفي مقدم تاکيد کرد: موضع سازمان نظام پرستاري در اين ارتباط مشخص است و بايد بساط کمک پرستاري برچيده شود.
وي همچنين در ادامه به طرح تربيت پرستار در بيمارستان ها اشاره کرد و افزود: ?? آبان ماه امسال طرحي ابلاغ شد که بر اساس آن تربيت نيروي پرستاري در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي انجام شود. در حالي که مشکل، کمبود پرستار نيست، بلکه اين وزارت بهداشت است که مي خواهد اينگونه جلوه دهد که پرستار کم داريم.
شريفي مقدم با بيان اين مطلب که در ?? ساعت گذشته ??? پرستار کارشناس براي کار در سايت نظام پرستاري ثبت نام کرده اند، گفت: مشکل اين است که وزارت بهداشت پست خالي براي جذب پرستار ندارد.
قائم مقام سازمان نظام پرستاري از وجود ?? هزار نيروي مازاد غير پرستار در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: سازمان مديريت و برنامه ريزي اعلام کرده تا زماني که وضعيت جذب اين نيروها مشخص نشود، امکان استخدام نيروي جديد وجود ندارد.
شريفي مقدم با تاکيد بر اينکه جامعه پرستاري انگيزه و امنيت شغلي مي خواهد، گفت: سازمان نظام پرستاري خواستار لغو فوري طرح تربيت پرستار در بيمارستان هاست. زيرا، قاطبه پرستاران به شدت با اين طرح مخالف هستند که اميدواريم وزارت بهداشت با لغو آن، وارد چالش با جامعه پرستاري نشود.

 

اعتراض دانشجويان پرستاري به آيين نامه جدید آموزش

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (soodabe)

      هرچه تجمع کنیم تا زمانی که ما راه حلی قابل قبول نتونیم بدیم و برای حرفه ای کردن پرستاری تلاش نکنیم وضع ما از این بدتر میشه ما باید آنچه از پیکره پرستاری مانده را اصلاح کنیم تا جامعه پزشکی باور کند که پرستاری علمی است

    • مهمان (محمد)

      پارتی بازی وپایمال کردن حق مردم اونم قشر تحصیلکرده دیگه برای وزارت بهداشت داره عادی میشه تا مردم تحصیلات رو ول کن و دنبال دغل کاری و دزدی اختلاس باشن عین خودشون کجا هستنددولتمردانی که از حق الناس حرف میزدند ؟؟؟!!!

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید