ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران خبر داد.برگزاری اولین همایش «علوم‌پایه پزشکی و تولید دانش بنیان» شهریور سال جاری

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران از برپایی اولین «همایش علوم پایه پزشکی و تولید دانش بنیان» طی روزهای 22 و 23 شهریور سال جاری در سالن اجلاس سران خبر داد.

محمد وجگانی با اعلام این خبر افزود: ایجاد یک حرکت مداوم و موثر در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات دانش بنیان در حوزه علوم‌پزشکی و سوق دادن تحقیقات و امکانات مقاطع تحصیلات تکمیلی به حیطه تولید، هدف اصلی این همایش دو روزه را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: این همایش که از سوی دفتر توسعه سلامت و فناوری وزارت بهداشت، جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران، انستیتو پاستور و انجمن ایمونولوژی و آلرژی ایران برپا می‌شود، قصد دارد، مسیر ورود به تولید دانش بنیان و نیز کارآفرینی را برای دانش آموختگان دانشگاه ها به ویژه علوم پایه پزشکی تسهیل کند.

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران اظهار داشت: با توجه به گستره علوم پایه پزشکی و رشته‌های آن و نیز وسعت و تنوع حیطه‌های عملکردی و از سوی دیگر اثرگذاری این رشته‌ها در بخش خدمات، تولید، آموزش و پژوهش، طیف ویژه‌ای از پزشکان، استادان و محققان طی سال‌های اخیر، سرگرم تولید در حوزه فناوری بودند که برخی با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان گام‌های موثری را در راه تبدیل علم به ثروت برداشته‌اند و همایش فوق با هدف نگاه ویژه به این مجموعه‌ها برگزار می‌شود. وی با اشاره به این که معرفی مسایل و مشکلات تولیدات دانش‌بنیان و نیز آشنایی با راه حل‌ها و راهکارهای پیشنهادی مسئولان از اهداف اختصاصی این همایش است، یادآور شد: مبانی نظری و عملی تولید دانش بنیان در حوزه علوم‌پایه پزشکی با حضور معاونان ریاست جمهوری و مسئولان وزارتخانه‌های بهداشت و علوم ارایه خواهد شد.

وجگانی، همچنین از برپایی پنل تجربیات موفق و چالش‌های تولید و نیز تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان با حضور مسئولان وزارت بهداشت، خبرگان این حوزه، استادان دانشگاه و کارآفرینان این حوزه خبر داد.

وی ادامه داد: برگزاری چهار کارگاه آموزشی که همزمان با این همایش برگزار می‌شود به شرکت‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا با فرصت‌ها، مسایل و مشکلات تولید دانش بنیان بیشتر آشنا شوند.

به گفته رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران، اعضا هیأت‌علمی دانشگاه‌های علوم‌پایه پزشکی و  اعضای هیات‌علمی علوم‌پایه سایر دانشگاه‌ها از مخاطبان این همایش هستند. همچنین دانشجویان تحصیلات تکمیلی از دیگر گروه‌های هدف این همایش به شمار می‌روند تا بتوان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکترا و ارشد آنان را به سمت تولید دانش بنیان و رفع نیازهای کشور سوق داد.

وی تصریح کرد: سوق دادن تحقیقات این محققان و فراهم آوردن ظرفیت و امکانات در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حیطه تولید علم و این که بتوانیم، تولید را محور تحقیقات قرار دهیم نه تنها به اشتغال کمک خواهد کرد که با ایجاد کارآفرینی به ارتقای ثروت ملی نیز منجر خواهد شد.

گفتنی است، همزمان با برپایی این همایش، نمایشگاهی با حضور شرکت‌های دانش بنیان برگزار شده که این شرکت‌ها در آن به عرضه محصولات خود خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی این همایش به نشانیمراجعه کرده یا با تلفن 88020916تماس حاصل کنند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید