ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

معاون آموزشی وزارت بهداشت به مبحث کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی منابع ناکافی در به کارگیری این نیروها است

به گزارش خبرنگار سلامت ، سیدامیرحسین ضیایی در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی کشور که وزیر بهداشت نیز حضور داشت، با تشریح اینکه در حال حاضر 55 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در 31 استان کشور فعالیت می‌کنند و 170 هزار نفر دانشجو در مقاطع مختلف دولتی تحصیل می‌کنند، اظهار داشت: در شهریور امسال 25 هزار فارغ‌التحصیل در مقاطع تخصصی و فوق تخصصی داشتیم و سال تحصیلی جدید نیز با ورود 26 هزار دانشجو آغاز می‌شود..
ضیایی تصریح کرد: وزارت بهداشت مسئول تربیت پزشک و متخصص است و از طرف دیگر مسئول پاسخگویی سلامت کشور نیز است، بنابراین با توجه به ادغام آموزش در این وزارتخانه؛ بهتر می‌توانیم ظرفیت‌های پذیرش دانشجویان را تنظیم کنیم.
معاون آموزشی وزارت بهداشت به مبحث کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: مشکل اصلی منابع ناکافی در به کارگیری این نیروها است به طوری که ما سالانه 6 هزار پرستار در دانشگاه‌های دولتی تربیت می‌کنیم که با آمار دانشگاه آزاد به رقمی بالغ بر 10 هزار نفر می‌رسد ولی هنوز به شدت دچار کمبود پرستار هستیم، این مساله به توزیع نامناسب پرستار که منشأ آن عدم منابع مالی است، برمی‌گردد. براین اساس سازمان بهداشت جهانی نیز شعاری دارد مبنی بر اینکه نیرویی درست و با مهارت را باید در زمان مناسب به کار گرفت
وی ادامه داد: پیشرفته‌ترین کشورهای جهان نیز به مساله پذیرش دانشجو با توجه به نیاز ظرفیت‌هایشان توجه می‌کنند، از آن جمله باید براساس بار بیماری‌ها برای تربیت نیروی متخصص پزشک اقدام کرد که کشور ما نیز از این بابت مستثنی نیست.
وی درباره محدودیت‌های برخی ظرفیت‌ها و همچنین اضافه بودن ظرفیت‌های برخی رشته‌ها بیان داشت: ما هم ظرفیت محدود داریم و هم ظرفیت اضافه؛ به هر حال 40 درصد دانشجویان دانشگاه‌ها در رشته‌های پزشکی تحصیل می‌کنند و ما شاهد آن هستیم که برخی دانشجویان به کشورهای دیگر برای تحصیل می‌روند و با سطحی پایین‌تر فارغ‌التحصیل می‌شوند و وقتی به ایران می‌آیند دچار مشکل می‌شوند، بنابراین به نفع سلامت کشور است که بتوانیم ظرفیت‌هایی به وجود آوریم تا دانشجویان در کشور خودمان به تحصیل بپردازند. در روند جدید نیز ظرفیت‌های دولتی افزایش یافته است و ظرفیت‌های غیردولتی کاهش پیدا کرده است و تلاش می‌کنیم هر چه قدر بتوانیم با منابع غیردولتی ظرفیت ایجاد کنیم.
براین اساس اولویت ما در سال جدید ارتقاء کیفیت آموزشی و بعد توسعه کمی است البته این توسعه نیز باید هدفمند باشد، بنابراین توسعه کیفی نباید در جامعه پزشکی بی‌قواره صورت پذیرد.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید