ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

باتوجه به سیاستگذاری های جدید درخصوص آزمون دوره تخصصی داروسازی و ضرورت برنامه ریزی دقیق در این خصوص نشستی با حضور کلیه دبيران بوردهاي تخصصي داروسازي برگزار گردید.


دکتر عبدالهی اظهار داشت: نحوه انجام مصاحبه با پذيرفته شدگان آزمون كتبي دستياري و ساختار فرم مصاحبه از جمله مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت. وی افزود:‌ با توجه به امکان انتخاب سه رشته برای دانشجویان، مقرر شد حتی الامکان 3 آزمون مصاحبه برای هر فرد تشکیل شود یا در غیر اینصورت ملاک نمره آزمون مصاحبه بر مبنای مصاحبه گروه انتخاب اول دانشجو باشد.
دبير شوراي آموزش داروسازي و تخصصی بر لزوم یکسان سازی روند برگزاری آزمون تخصصی داروسازی در کلیه گروهها تاکید کرد و گفت:‌ به همین منظور فرم و شیوه نامه انجام مصاحبه در اختیار اعضای بورد مصاحبه قرار خواهد گرفت.
دكتر عبداللهي بر تشکیل مرتب جلسات دبیران بورد داروسازی تاکید کرد و این امر را لازمه ایجاد تحول در برنامه های آموزشی تخصصی بر اساس نیازهای جامعه و دانشجویان دانست.
میزان نیاز به داروسازان عمومی و متخصص، نحوه جایابی فارغ التحصیلان و چگونگی گسترش علم داروسازی در ایران در جلسه هم اندیشی شورای آموزش داروسازی و تخصصی مورد بحث قرار گرفت.
جلسه هم انديشي دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی باحضور قائم مقام معاونت آموزشی وزیر بهداشت و دبیر شورای آموزش داروسازی و تخصصی و رؤساي دانشكده هاي داروسازي کشور به منظور بررسی وضعیت آموزش داروسازی در ایران روز پنجشنبه 9 مهر ماه 94 برگزار شد
. دکتر اکبری افزود در برنامه ای که در دست بررسی و تهیه است با توجه به اینکه برخی از دانشکده های داروسازی کشور امکانات فیزیکی و انسانی لازم برای اجرای کامل این برنامه را ندارند لازم است دانشگاهها اهتمام بیشتری را در فراهم آوردن امکانات و نیروی انسانی لازم بعمل آورند، با این حال الزام داریم تا پایان سال 94 کلیه برنامه های آموزشی مورد بازنگری قرار گرفته ونتیجه به شورای عالی برنامه ریزی اعلام گردد.
قائم مقام معاون آموزشی در ادامه با اشاره به سطح بالای کیفیت رشته داروسازی کشور در منطقه و در سطح بین المللی و اهمیت جذب دانشجویان خارجی در دانشگاه های داخل افزود هدف از اصلاح برنامه افزایش مهارتهای حرفه ای، حرکت به سمت دانشگاههای نسل سوم و حمایت از دانشگاههای کار آفرین است تا هدف تبدیل علم به ثروت محقق شود که در این خصوص دانشکده هایی که برنامه های خود را در راستای طرح تحول آموزش علوم پزشکی ارائه نمایند مورد حمایت وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

 

دکتر اکبری افزود در برنامه تحول در گام چهارم نظام سلامت مبنا این است که دانشگاهها براساس پتانسیل ها و توانایی ها ماموریت محور بشوند و هر کدام از دانشکده های داروسازی که براساس توانایی هایشان اقدام به فعالیت و برنامه ریزی مدون نمایند مورد حمایت وزارتخانه قرار می گیرند.

دکتر اکبری افزود: بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی که مدتی است در معاونت آموزشی مطرح شده اند و تاکنون پیشنهادات و نظرات خوبی از جانب اساتید،‌ مدیران و سایر مسئولان و افراد صاحبنظر دریافت شده و در بازنگری باید موضوع ماموریت محور بودن دانشكده های داروسازی نیز مورد توجه بیشتری قرار گیرد.
در ادامه این جلسه دكتر عبداللهي دبير شوراي آموزش داروسازي و تخصصي با ارائه گزارش عملکردی از فعالیت های این شورا گفت: از همه دانشکده های داروسازی و معاونین آموزشی آنها می خواهیم که نظرات و مشکلات خود را برای ارتقای آموزش داروسازی با این شورا در میان بگذارند.
همچنین موارد دیگری در خصوص سایر برنامه های آموزشی رشته های تخصصی مرتبط و همچنین میزان نیاز به داروسازان عمومی و متخصص و نحوه جایابی فارغ التحصیلان و نحوه گسترش علم داروسازی و بررسی کیفیت واحدهای آموزشی مورد بحث قرار گرفت.

دكتر مرتضوي، معاون دبيرخانه شوراي آموزش داروسازي و تخصصي نیز گزارشي از جمع بندي نظرات جلسات قبلي در مورد بازنگري برنامه آموزشي داروسازی عمومی را ارائه کرد و رؤساي دانشكده ها در مورد بازنگری رشته آموزشی داروسازی و سایر مسائل مرتبط نقطه نظرات خود را بیان کردند.
دكتر حمید اكبري، قائم مقام معاونت آموزشي با اشاره به ياد و خاطره شهدای فاجعه منا و با تبريك عيد غديرخم در خصوص بسته هاي تحول و نوآوري آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: از آنجا که بر اساس نظر وزیر محترم بهداشت، تحول در آموزش پزشکی گام چهارم طرح تحول نظام سلامت است و تحول و نوآوری در آموزش پزشکی از اولویت های وزارت بهداشت به شمار می رود، لذا تصمیم گرفته شد که با طرح 12 بسته تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به این مهم پرداخته شود.

 

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید