ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت گفت: مدارک تحصیلی دانش آموختگان خارج از کشور که در دانشگاه‌های غیر معتبر تحصیل کرده‌اند قابل ارزشیابی و پذیرش نخواهد بود.

دکتراحمدی با اشاره به اینکه توصیه وزارت بهداشت به دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی این است که تا حد ممکن در داخل کشور تحصیل کنند، گفت: لازم است این افراد به خصوص در دو سطح پزشکی عمومی و پیش از تخصص در کشور تحصیل کنند. ضمن آنکه در صورت تمایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور حتما به میزان اعتبار دانشگاه مورد نظر توجه داشته باشند.
رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران با توجه به نیاز کشور متناسب است، گفت: با این حال بسیاری از متقاضیان ادامه تحصیل مایلند در رشته‌های پزشکی تحصیل کنند و از سوی دیگر در برخی رشته‌ها که نیاز به آن نیز در جامعه احساس می‌شود ظرفیت خالی وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه تیم‌هایی از سوی وزارت بهداشت میزان اعتبار و مطابقت با استانداردهای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورهای دیگر را مورد بازبینی قرار می‌دهند، افزود: در این راستا هفت تیم از سوی وزارت بهداشت آماده اعزام به کشورهای امارات، مجارستان، بلغارستان، بلاروس، هند، روسیه، پاکستان و تاجیکستان است.

 

دکتراحمدی خاطر نشان کرد: این تیم‌های ارزشیابی، وضعیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورهای مذکور را مورد بازبینی قرار می‌دهند.
وی درباره امکان تغییر وضعیت دانشگاه‌های غیر معتبر تصریح کرد: در بازدید تیم‌ وزارت بهداشت از یکی از دانشگاه‌های غیر معتبر روسیه وضعیت این دانشگاه بازبینی شد و با توجه به بهبود آن ممکن است نام این دانشگاه از لیست دانشگاه‌های غیرمعتبر وزارت بهداشت خارج شود.
وی با اشاره به اینکه هجوم متقاضیان تحصیلات تکمیلی به برخی از رشته‌ها ناشی از مشکل فرهنگی است، افزود: نه تنها ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در صورت توزیع مناسب نیروی انسانی پاسخگوی نیاز نظام سلامت است؛ بلکه برخی نیز از افزایش بی رویه ظرفیت‌ها گله‌مند هستند.
بنا به همین گزارش، دانشجویان می‌توانند از طریق مراجعه به سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت به نشانی edd.behdasht.gov.ir از لیست دانشگاه‌های معتبر و همچنین دانشگاه‌های غیرمعتبر و زمان خروج این دانشگاه‌ها از اعتبار وزارت بهداشت مطلع شوند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید