ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

طرح درس کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

طرح درس کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

 

 کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی

بیو تکنولوژی علم قرن بیست ویک نام گرفته و به عقیده بسیاری از دانشمندان علم بیوتکنولوژی،در قرن آینده چهره زنگی بشری را تغییر خواهد داد ودر حوزه بسیاری از علوم وفنون دیگر تاثیر غیر قابل تصوری خواهد داشت.در ادبیات این علم با اینکه بیوتکنولوژی به مفهوم کاربرد کنترل شده و دانسته عوامل بیوتکنولوژی ساده مانند سلول های ساده یا زنده یا مرده ویا اجزا سلولی برای بدست اوردن محصولات مفید اتلاق میگردد.اما تحولات این علم زمینه های کاربردی متعددی از علوم پزشکی ،دارویی تا علوم کشاورزی و دامی،صنایع غذایی،معدنی،محیط زیست،وانرژی را دربرمیگیرد.
مطالعات به عمل امده نشان میدهد که علاوه بر کشورهای پیشرفته جهان ،حتی کشور های فقیر نیز برنامه های بلند پروازانه ای برای ایجاد زمینه فعالیت در حوزه بیوتکنولوژی را تدوین نموده اند وکشور های متعدد دنیا قصد دارند تا این علم را در ابعاد متعدد خود تعمیم وتعمیق بخشند .از این رو ضروری است که در ایران به منظور تامین نیروی انسانی متعهد ومتخصص وآشنا به مبانی بیوتکنولوژی نسبت به دستیابی به راه های تحقیقاتی وآموزشی در این علم اقدام شود برگزاری این دوره میتواند نقش موثری در رفع مشکلات مربوط به تولید مواد و فراورده های بیولوژیک وکاربرد های آن در تشخیص و درمان وابعاد مختلف علم پزشکی وهمچنین تامین نیروی انسانی در مقطه کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی برای جهت بر طرف نمودن نیاز دانشگاه ها ،مراکز تحقیقاتی وغیره داشته باشند .از این رودوره کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته بیوتکنولوژی با مشخصا زیر پیشنهاد میشود:
1- رشته  کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی:
کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی به دوره ای اطلاق می گردد که تحصیلات بالاتر از کارشناسی و اولین مقطع تحصیلی پس از کارشناسی می باشد . هدف از برگزاری این دوره تامین نیروی متعهد و متخصص درعلم بیو تکنولوژی جهت تحکیم و تعمیق بخشیدن این علم در دانشگاههامراکز عالی ، مراکز تحقیقاتی و بخش خصوصی می باشد .
2-ضرورت و اهمیت دوره طرح درس کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی
همانطور که درمقدمه ذکر شد علم بیوتکنولوژی با هدف استفاده از نیروهای موجود درطبیعت و دستکارهای آن زمینه تولید فرآورده های متعدد را با استفاده از منابع موجود فراهم خواهد نمود.
همچنین امروزه روشهای تشخیص درعلم پزشکی از مبانی بیو تکنولوژیک بهره مند شده اند . مضافا بر آن درشرایطی که کشور ما درمسیر توسعه و سازندگی گام برمیدارد تحقیق و توسعه ملی پایدار به مدد بهره گیری از نیروهها ، توانمندیها ، منابع و امکانات طبیعی وبالقوه کشور امکان پذیر خواهد بود . از این روی بیوتکنولوژی به عنوان یکی از راهکارهای راهبردی ، میتواند رهیافتی برای توسعه درسطح ملی و بین المللی باشد.
3-مدت دوره طرح درس کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی :
طول دوره کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی 2سال است و حضور دانشجو درتمامی برنامه های درسی و دیگرفعالیت های آموزشی و پژوهشی دوره الزامی است .هرسال تحصیلی شامل دونیمسال است و نظام آموزشی واحدی بوده و کلیه دروس در مدت 4 نیمسال ارائه میگردد.
4- دروس امتخانی و واحدهای درسی  کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی:
تعداد واحدهای درسی این دوره برابر آئین نامه آموزشی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته معادل 32 واحد است که شامل 22 واحد الزامی ، 4 واحد انتخابی ، و 6 واحد پایان نامه خواهدبود.
5- ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی:
کسانی میتوانند دراین دوره شرکت و پس از قبولی درامتحان وردی این دوره را بگذرانند که دارای دانشنامه کارشناسی دریکی از رشته های زیست شناسی باگرایش جانوری ، بیولوژی سلولی –ملکولی ، ژنتیک ، علوم آزمایشگاهی ، بیوتکنولوژی و کلیه فارغ التحصیلان دکتری حرفه ای ( پزشکی ، داروسازی ، و دامپزشکی ، آزمایشگاهی ) می باشند
مواد وضرایت امتحان ورودی رشته عبارتنداز :
1- زبان تخصصی ضریب 2
2- شیمی عمومی ضریب 2
3- بیولوژی سلولی –ملکولی ضریب 2
4- میکروب شناسی ضریب2

 

 

مطالب مرتبط:

کارنامه رتبه های برتر آزمون ارشد بیوتکنولوژی پزشکی
مصاحبه صوتی با رتبه های برتر مجموعه علوم آزمایشگاهی
درصدهای رتبه برتر کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی
کلاس کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی
جزوات نفرات برتر کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی
آزمون کشوری کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی
منابع کنکور کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشکی
درباره ی رشته کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی پزشكی
دروس امتحانی و ضرایب بیوتکنولوژی پزشکی
مدارک مورد پذیرش بیوتکنولوژی پزشکی
ظرفیت پذیرش بیوتکنولوژی پزشکی
لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.

کاربرانی که در این گفتگو شرکت کرده اند

    • مهمان (اسما عیل)

      سلام.
      چه خبره اینجا ؟؟؟
      لطفا هرچه سریع تر بازنگری شود.

    اشتراک مطالب

    Close

    خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید