ورود

ورود به حساب کاربری

نام کاربری *
رمز ورود *
مرا بخاطر داشته باش

ایجاد حساب کاربری

گزینه های * دار الزامی می باشند.
نام *
نام کاربری *
رمز ورود *
تائیدیه رمز ورود *
نشانی پست الکترونیک *
تائیدیه نشانی پست الکترونیک *

رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ۹ آزمایشگاه پیش بالینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حال راه‌اندازی است.
دکتر محمدرضا آی اظهار داشت: این مجموعه‌ آزمایشگاه‌ها در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد، کرمانشاه، تبریز، شیراز، اصفهان و کرمان در حال راه اندازی است و به زودی در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و خلیج‌ فارس (بوشهر) به بهره برداری می رسد.
وی با تاکید بر گسترش استفاده از آزمایشگاه پیش بالینی در دانشگاه‌ها، افزود: اهمیت موضوع راه‌اندازی آزمایشگاه‌های پیش بالینی در آینده نزدیک، بیانگر تمایل واقعی محققان کشورمان در بهره‌برداری صحیح از توانمندی‌های علمی در این زمینه است.
آی تصریح کرد: تأمین و تهیه لوازم و تجهیزات این مجموعه‌ها با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تحقیقات پیش بالینی رشد بسیار خوبی داشته است، افزود: به نظر می‌رسد فرهنگ استفاده از تصویربرداری در تحقیقات پیش بالینی به تدریج در میان جامعه محققان ایرانی در حال جا افتادن و اجرایی شدن است.
رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هرچند تا نقطه مطلوبی که مدنظرمان است فاصله داریم، اما این موضوع تا حد زیادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور جا افتاده است. باوجود پاندمی کرونا به‌عنوان عامل بازدارنده و کاهش سرعت این فرآیند، شاهد رشد استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاه پیش بالینی هستیم.
وی درباره تعداد پروژه‌های تحقیقاتی ثبت‌شده در این آزمایشگاه اظهار داشت: تاکنون ۵۰۸ پروژه در این مجموعه ثبت‌شده که اغلب آن‌ها به اجرا درآمده و بقیه نیز در حال اجرا هستند.
رییس آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: این پروژه‌ها در زمینه‌های گسترده‌ای از علوم گوناگون شامل «دندان‌پزشکی، دارویی، نانو، واکسن کرونا و ...» کاربرد دارند.

لینک کوتاه

نظر خود را اضافه کنید.

0
شرایط و قوانین.
  • هیچ نظری یافت نشد

اشتراک مطالب

Close

خبر را در کانال وشبکه های خود به اشتراک بگذارید